شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ی

حوزه / حجت الاسلام عابدیان تربیت طلبه تمدن ساز را به عنوان هدف اصلی برنامه‌ها و طرح‌های تهذیبی مطرح کرد و گفت: متناسب با دستوراتی که از جانب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در بحث تخصصی تربیت نسل جدید حوزوی برای ما آمده، در صدد این بودیم که چطور و چگونه افق طلبه را در حد طلبه تمدن ساز بالا ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، مدیر و معاونین حوزه علمیه منطقه کاشان امروز با حضور در مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل با مدیر، اساتید و طلاب این مدرسه پیرامون مسائل مختلف دیدارو گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام سید رضا عابدیان معاون تهذیب و تربیت مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، تربیت طلبه تمدن ساز را به عنوان هدف اصلی برنامه‌ها و طرح‌های تهذیبی این حوزه مطرح کرد و اظهار داشت: متناسب با دستوراتی که از جانب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در بحث تخصصی تربیت نسل جدید حوزوی برای ما آمده، در صدد این بودیم که چطور و چگونه افق طلبه را در حد طلبه تمدن ساز بالا ببریم.

معاون تهذیب و تربیت مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل، بهترین راه برای رسیدن به این افق را طراحی دوره‌های عمومی و اختصاصی تعالی دانست و افزود: در دوره‌های عمومی و تخصصی تعالی مدرسه المهدی، طلاب در ابتدا با ۱۷ مهارت از جمله فکر توحیدی، آرمان بزرگ، کار تشکیلاتی، مدیریت فردی و جمعی آشنا شده و سپس در دوره اختصاصی در ساحت‌های تربیت فردی، معنوی و اجتماعی به‌صورت پژوهش محور ورود می‌کنند.

حجت الاسلام عابدیان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ساحت‌هایی که امروز جایش در حوزه خالی است و باید بیشتر در این مساله کار کرد، ساحت اجتماعی و تربیت طلبه انقلابی و تمدنی است.

وی خاطرنشان کرد: در ساحت اجتماعی به دنبال نقش طلبه در انقلاب اسلامی، جامعه اسلامی، دولت اسلامی، کشور اسلامی و نهایت تمدن اسلامی هستیم.

حجت الاسلام عابدیان با اشاره به مباحث تمدن اسلامی یادی از مظلومیت فقه تمدن کرد و یادآور شد: درصدد تألیف کتابی با موضوع فقه تمدن اسلامی هستیم که فهرست آن را کامل کردیم و به اساتید فن ارائه دادیم و تاییدیه گرفتیم و ان‌شاءالله با دستان پرتوان طلاب، طرح تعالی گام به گام فصل‌های این کتاب را تکمیل خواهیم کرد تا برای اولین بار کتابی پیرامون فقه تمدن اسلامی تألیف شود.

شایان ذکر است مدیر و معاونین این مدرسه نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در زمینه‌های مختلف را نیز ارائه کردند.

انتهای پیام. /

تربیت طلبه تمدن ساز هدف اصلی برنامه‌های تهذیبی است

تربیت طلبه تمدن ساز هدف اصلی برنامه‌های تهذیبی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha