دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی اُنس با کتاب را باعث سرزندگی و نشاط دانست و گفت: انسان‌هایی که با کتاب اُنس گرفته‌اند انسان‌های سرزنده و با نشاطی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، نشست علمی «آثار روحی انس با کتاب» صبح امروز در حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با حضور طلاب مدارس علمیه خواهران استان بوشهر و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر ضمن بیان اهمیت قلم و کتاب، اظهار داشت: کتاب محصول فکر و اندیشه بشر است که از ذهن سرشار یک عالم سرچشمه می‌گیرد و بر قلم او جاری و بر صفحه کتاب نگارش می‌شود که بسیار دارای اهمیت و ذی قیمت است.

وی افزود: خداوند حکیم قسم می‌خورد «ن وَالْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ»، کتاب عصاره و آفریننده یک تمدن است و اگر تمدنی شکل گرفت بر صفحات کتاب نگارش می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر یادآور شد: قلم واسط بین ذهن سرشار و صفحات کتاب است که آنقدر عزیز است که خداوند در قرآن حکیم، ابتدا کار و در اولین سوره اسم قلم را ذکر می‌کند و این نشان دهنده استواری دین و نگاه ویژه دین اسلام به رشد تمدن بشری است و تاریخ تمدن اسلام محصول قلم‌ها و کتاب‌هاست.

وی با اشاره به اینکه کتاب و قلم، تمدن با عظمت و با شکوه اسلام را به وجود آورده، عنوان کرد: قلمِ نویسندگان و علما، راه را برای تعالی انسان باز می‌کند و در قرآن به بزرگی از آن یاد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی در ادامه با اشاره به آثار روحی انس با کتاب، اظهار کرد: انس انسان با کتاب باعث پختگی ذهن، استواری و رشد یافتگی انسان می‌شود و مسائل را می‌شکافد و ذهنی که با کتاب مأنوس شود و با شکافتن حقیقت از روی عقل و منطق باشد، شبهات را تحلیل می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه با مطالعه کتاب، ذهن انسان از پراکنده فکر کردن رها می‌شود، اذعان کرد: ذهن انسان با مطالعه، یک کتابخانه قفسه بندی شده منظم است که از آثار روحی دیگر انس با کتاب، سرزندگی و نشاط را می‌توان نام برد که انسان‌هایی که با کتاب انس گرفته‌اند انسان‌های سرزنده و با نشاطی هستند و همچنین کتاب خوب عامل تغذیه روحی و معنوی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر تصریح کرد: تلاش نماییم در سنین نوجوانی و جوانی به یادگیری و مطالعه عنایت داشته باشیم، زیرا مطالعات در این دوران در ذهن می‌ماند و سعی کنیم مطالعات هدفمند و با نظم باشد و از عادت به ساده خوانی بپرهیزیم و به مطالعه کتاب‌های عمیق همت بگماریم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha