شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر نشست خبری اداره کل کتابخانه عمومی خراسان رضوی

حوزه / مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تشریح برنامه‌های این اداره در هفته کتاب و کتابخوانی از برگزاری ۱۴۰۲ برنامه فرهنگی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در این استان صبح امروز در محل کتابخانه فردوسی بوستان کودک برگزار شد، اظهار داشت: در سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان خراسان رضوی بیش از ۱۴۰۲ برنامه فرهنگی در سطح کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌گردد.

وی با بیان اینکه پنج کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در شهرهای مشهد، مه ولات و گناباد افتتاح خواهد شد، افزود: در این هفته مراسم تکریم و تجلیل از منتخبین استانی برگزار خواهد شد، همچنین ۵۰ مسابقه کتابخوانی، ۱۰۰ مشاوره و معرفی کتاب، ۱۵۰ نشست کتابخوان، ۱۲ نمایشنامه خوانی، ۳۰۰ بازدید و اردوی دانش آموزی، ۱۵۰ برنامه ویژه بخش کودک، ۶۰ ویژه برنامه بخش نوجوان و ۵۰ محفل ادبی از جمله برنامه‌های فرهنگی این نهاد بیان کرد.

سبزیان با اشاره به عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی در روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ آبان ماه، گفت: طرح بخشودگی جرایم دیر کرد منابع امانی کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب، همچنین پویش اهدای کتاب اهدای دانایی، به کتابخانه‌های عمومی در سطح استان از دیگر برنامه‌های این مجموعه خواهد بود.

وی اضافه کرد : از دو کتاب نظام مسائل فقه الاقتصاد به قلم سید احمد آملی و علی اکبر کریمی و کتاب هنر و رسانه در آینه دیدگاه مقام معظم رهبری که به همت گروه پژوهشی هنر و رسانه حوزه علمیه خراسان با همکاری حوزه خواهران خراسان نگاشته شده است، در هفته کتاب رونمایی خواهد شد.

مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: نقد و بررسی کتاب رأی حلال با حضور نویسنده کتاب مجتبی رحماندوست، رونمایی از کتاب سنت‌های کارآمد و سبک زندگی طلبگی با همکاری کارگروه سنت‌های کارآمد حوزه علمیه خراسان و پویش کتابخوان با هدف اهدای خون و تأمین خون سالم مورد نیاز بیماران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح کتابت قرآن کریم توسط کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: رونمایی و نقد و بررسی کتاب "که ماهی برآید" در شهرستان سبزوار و برگزاری محافل ادبی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این هفته برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اهدای مجوز ۴ سالن مطالعه در نیشابور، مشهد و تربت جام از جمله برنامه‌های اداره کل کتابخانه عمومی خراسان رضوی در هفته کتاب و کتابخوانی می‌باشد.

وی در بخش پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران، در پاسخ به پرسش خبرنگار حوزه پیرامون همکاری‌های این اداره کل با حوزه علمیه، اظهار کرد: در برخی مدارس علمیه کتابخانه‌های مشارکتی ایجاد شده، در حال حاضر کتابخانه‌های حوزوی در استان هستند که برای عموم قابل استفاده هستند، مانند کتابخانه حوزوی شهرستان مه ولات که یک کتابخانه مشارکتی است و همه مردم می‌توانند از این فضا استفاده کنند.

مرتضی کرباسی خیر خزانه‌دار مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی نیز در ادامه نشست خبری، یادآور شد: عمده فعالیت این مجمع در طول ۱۲ سال در حوزه‌هایی همچون کمک به برگزاری همایش‌های علمی در سطح شهرستان مشهد، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تأمین جوایز جشنواره بین المللی کتابخوانی رضوی، خرید کتاب و تامین منابع برای کتابخانه‌های عمومی حاشیه شهرستان مشهد، رایزنی در خصوص اهدای کتاب به مجموعه کتابخانه‌های عمومی، احداث و تجهیز تعدادی از کتابخانه‌های عمومی شهرستان زاوه و کلات بوده است.

کرباسی، کتابخانه‌های عمومی امروز را فرهنگسراهای اجتماعی معرفی کرد و افزود: نسل جدید کتابخانه‌ها امروز تبدیل به مکان‌هایی معتمد برای تمامی خانواده‌ها است.

وی یادآور شد: یکی از اهدافی که باید امروز مورد توجه بیشتری قرار گیرد، ساختن اقتصاد و نگاه اقتصاد محوری است.

کرباسی تأکید کرد: همچنین نگاه جامعه محوری باعث می‌شود که کتابخانه‌ها توسعه بیشتری داشته و بتوانند نقش به‌سزایی در رشد اقتصادی جامعه و خود کتابخانه‌ها فراهم سازند.

گفتنی است، در پایان آیین رونمایی از پوستر سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نیز برگزار شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha