شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: رشته‌ دانشگاهی که بناست خروجی‌اش تحصیل‌کرده بیکار باشد، باید حذف شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری صبح امروز در دیدار با رئیس و جمعی از مدیران سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه، اظهار داشت: تعداد بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در استان، نشان دهنده عدم توجه به تناسب رشته‌های دانشگاهی، با نیازهای استان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، افزود: جهاد دانشگاهی باید با کار مطالعاتی دقیق، رشته‌های دانشگاهی مورد نیاز در استان را مشخص کند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری، با بیان اینکه کار فرهنگی مؤثر باید در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد، گفت: کار فرهنگی یعنی کاری کنیم که جوان احساس هویت کند، احساس نشاط کند و احساس کند برای کشور مفید است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، در ادامه سرمایه انسانی را با اهمیت‌ترین سرمایه هر کشور دانست و عنوان کرد: اینکه گروهی از جوانان نخبه با هم‌فکری یکدیگر، منشا پیشرفت برای کشور شوند، از نان شب برای کشور واجب‌تر است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری، اظهار کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی با استفاده از ظرفیت نیروهای جوان و تحصیل‌کرده، در اموری ورود کرده که روی زمین مانده بود و به بهترین شکل نیز این امور را به سرانجام رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه جوانان و صاحبان ایده در پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی می‌توانند ایده‌های خود را به محصول تبدیل کنند، کار بسیار ارزشمندی است که باید حمایت شده و توسعه یابد.

امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر اینکه رشته دانشگاهی که بناست خروجی‌اش تحصیل کرده بیکار باشد، باید حذف شود، گفت: بها دادن به جوانان نخبه و فراهم کردن زمینه برای فعالیت آنها موجب می شود جلوی رفتن این سرمایه‌های انسانی به خارج از کشور گرفته شود.

وی با بیان اهمیت جایگاه و نفوذ رسانه‌ها در دنیا، یادآور شد: در دنیای امروز، رسانه قدرت زیادی دارد و غربی‌ها هم به‌واسطه همین قدرت، سرمایه‌گذاری زیادی در این حوزه می‌کنند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها باید بیش از این در حوزه‌های مختلف خصوصا در عرصه آسیب‌های اجتماعی نقش آفرینی کنند.

رشته‌ دانشگاهی که خروجی‌اش تحصیل‌کرده بیکار است باید حذف شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha