یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طاهری، گفت: زندگی آپارتمانی هم از مصادیق تهاجم فرهنگی غرب به جوامع دنیا است و باید ترویج ساخت و ساز برج ها از دستور کار شهرداری ها کنار گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری عصر امروز در دیدار با شهردار صدرا که در حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) برگزار شد، ضمن تبریک مسئولیت جدید به شهردار صدرا، اظهار داشت: شهر صدرا یکی از مناطق بکر و دارای ظرفیت عظیم در ابعاد مختلف است که تنها با حضور نیروهای توانمند و پاکدست می‌تواند به الگویی ماندگار در زمینه توسعه شهری و زیست اجتماعی استان فارس تبدیل شود.

وی صدرا را یکی از سرمایه‌های بزرگ و ارزشمند برای استان فارس دانست و اضافه کرد: در حال حاضر این شهر در حال مطرح شدن به عنوان نماد سلامت در جهان است، به ویژه با راه اندازی بیمارستان پیوند که با زحمات آقای ملک حسینی و دیگر همکارانشان انجام شده می‌توان شاهد بلند آوازی روز افزون نام صدرا بود.

دبیر جامعه روحانیت شیراز همچین به آسیب‌هایی که در برابر پیشرفت شهر صدرا وجود دارد اشاره کرد و گفت: باید با حضور گروه جدید مدیریتی شهری و مسئولان شرکت عمران صدرا با دقت و حوصله برطرف شود و این شهر را از مرکز تجمع مهاجرین به نقطه‌ای تبدیل کرد که از ساکنینی با هویت مشترک و دارای پیوندهای فرهنگی یکسان برخوردار است.

وی با بیان اینکه زندگی آپارتمانی هم از مصادیق تهاجم فرهنگی غرب به جوامع دنیا است و باید ترویج ساخت و ساز برج‌ها از دستور کار شهرداری‌ها کنار گذاشته شود، مطرح کرد: حتی در خود کشورهای اروپایی آپارتمان‌ها را بیشتر برای مهاجرین اختصاص می‌دهند در حالیکه غالب مردم اصیل این کشورها در خانه‌های ویلایی زندگی می‌کنند، تنش‌های اجتماعی و آسیب‌های روانی زندگی آپارتمانی بر هیچکس پوشیده نیست و خانواده را از پویایی به خمودگی دچار کرده و این سبک زندگی تاثیر خود را بر جامعه، به ویژه نسل جوان بر جای گذاشته است.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع)، توجه به مسکن ویلایی را یکی از اقدامات مطلوب دولت کنونی برشمرد و یادآور شد: این اعتقاد قلبی ما است که مملکت متعلق به هیچ گروه و جناحی نیست بلکه به همه مردم ایران تعلق دارد و باید با انجام کارهای فرهنگی و بهره بردن از ظرفیت‌های مردمی و فعال کردن سرمایه‌های اجتماعی، حاشیه‌ها را از دامن مناطق مختلف از جمله شهر صدرا زدود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری، تأمین امنیت به‌ویژه در باغ‌شهرهای صدرا و زیبا سازی ظاهر شهر را از مولفه‌های مهم در جذب مردم برای سکونت در آن منطقه دانست و از شهردار خواست این موارد را جزو برنامه‌های مدیریتی خود قرار دهد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha