جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
دومین نشست فصلی مدیران مدارس علمیه خواهران یزد در سال جاری

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی از جابجایی و تغییر ۳ نفر از مدیران مدارس علمیه استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی امروز در دومین نشست فصلی مدیران مدارس علمیه خواهران یزد در سال جاری بیان کرد: در برنامه ریزی جدید، تدابیری اندیشیده شده که بازدید ها به صورت چرخشی برگزار شود و از آثار و فواید این نوع نشست ها و بازدید ها، تجربه نوردی است که عقل و تجربه دیگران به تجربه مدیر افزوده می شود و ضمناً تنوع نیز ایجاد می شود.

وی در بیان دیگر آثار مهم نشست های چرخشی در مدارس، گفت: ما در مدارس علمیه، مؤسسین و هیأت امنایی داریم که از علما و صاحب نفسان هستند و با حضور در مدارس مختلف در این بازدید ها و نشست ها با هماهنگی انجام شده می توان از محضر این بزرگواران استفاده کرد .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از جابجایی ها و تغییرات اخیر مدیران مدارس علمیه خواهران خبر داد و گفت: اخیراً خانم ها شهبازی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) مهریز، مروتی مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) احمد آباد و خدادادی مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(سلام الله علیها) بهاباد از مسئولیت خود استعفا داده که ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های انجام شده بزرگواران از مدیرانی که جایگزین آنان شده اند تقدیر و تشکر داریم.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی در ادامه به مظلومیت غزه اشاره و بیان کرد: غم بزرگی از وقایع اخیر بر دل همه انسان های آزاده و مسلمان قرار گرفته که قطعه ای از عالم اسلام تحت شدید ترین بمباران قرار گرفته و تعداد زیادی از بچه های بی گناه و انسان های غیر نظامی، مظلومانه اما بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مقتدرانه، ایستادگی می کنند؛ باید به آن ها آفرین گفت و به حال آنان غبطه خورد که چه ایمان و صبری خداوند به آن ها عنایت کرده است که پای وطن ایستاده اند .

وی افزود: جای تأسف دارد حکّام عرب که به جای اینکه در راستای آتش بس کمک کنند، مخالفت می کنند و به جای کمک به مردم فلسطین به دشمنان آنها کمک و مجامع بین المللی نیز سکوت می کنند با وجود این امر، ما شاهد هستیم که ملت ها حرکت کرده اند؛ تجمعات و راهپیمایی های ضد اسرائیلی جهانی شده است این معنا دارد که پرچم اسرائیل آتش زده می شود و پرچم فلسطین بالا می رود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد بیان کرد: مردم آزاده جهان علیه اسرائیل مطالبه‌گر هستند، ما هم به نوبه خود و بانوان حوزوی استان این جنایات را محکوم می کنیم و از مجامع بین المللی می خواهیم جلوی این جنایات را گرفته و در راستای رساندن احتیاجات ضروری، دارو و کمک های پزشکی تلاش نمایند.

وی به در پیش رو بودن سالروز ارتحال عالم بزرگوار، مفسرکبیر علامه طباطبایی اشاره و بیان کرد: شخصیت این عالم بزرگوار ناشناخته است و از وظایف ما طلاب و مبلغان است که علاوه بر شناخت ایشان، در راستای شناساندن این عالم گرانقدر به جامعه قدم برداریم و این امر با معرفی آثار و شاگردان ایشان محقق می شود و اگر ما در این راستا قدم بر نداریم جریان تحریف، این شخصیت بزرگوار را مخالف انقلاب و مورد هجمه قرار خواهد داد.

در بخش دیگراین نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان به بیان نظرات خود در مورد برنامه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مدارس علمیه خود پرداختند و معاونت های حوزه علمیه خواهران استان نیز پاسخگوی مسائل و مشکلات مطرح شده مدارس بودند.

لزوم بازبینی آیین نامه انضباطی در حوزه علمیه خواهران، تطبیق برنامه های ارسالی معاونت ها با در نظر گرفتن بودجه و زمان بندی اجرای کار، اعمال تغییراتی در تقویم تحصیلی آموزشی، کیفی سازی برنامه های پژوهشی در مدارس، واگذاری کامل دروس اقتضایی به معاونت های فرهنگی در مدارس، هماهنگی در بخش نامه های ابلاغی معاونت های مختلف مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و مسائل و مشکلات تغییر وضعیت طلاب حضوری به نیمه حضوری از اهم مباحثی بود که توسط مدیران مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، اقامه نماز جماعت و زیارت حرم امامزاده سیدجعفر محمد(علیه السلام) یزد، بازدید از مدرسه علمیه معصومیه وابسته به آستان مقدس امامزاده با حضور مدیران مدارس علمیه خواهران استان از دیگر برنامه های این نشست نیم روزه بود .

تغییر ۳ مدیر مدرسه علمیه خواهران استان یزد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha