یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی در اهواز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز گفت: آنچه علامه طباطبایی را اینگونه متبلور می‌کند، این روحیه خاص و دور بودن از منیت و متواضع بودن و خلوص و بندگی ایشان بود و همین روحیه می‌تواند برای ما طلاب بسیار درس آموز و الگو باشد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن معلمی عضو هیئت موسس مجمع عالی حکمت اسلامی، به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با همکاری معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان امروز در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد، حجت الاسلام گلزار مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز ضمن خوش آمد گویی به حاضرین اظهار داشت: علامه طباطبایی اگر چه حکیمی متأله، مفسری نستوه و پاسخگو به شبهات روز جامعه بود که توانست شاگردان بسیار بزرگی مانند علامه جوادی آملی، علامه مصباح، شهید مطهری را تربیت کند، ولی به نظر بنده آنچه که ایشان را برجسته کرده بود، نفس مهذب و تعالی یافته وی بود.

وی افزود: این روحانی آن قدر در عالم تهذیب نفس به خود پرداخته بود که از علامه مصباح یزدی درباره ایشان نقل شده که در طول ۳۰ سالی که شاگرد علامه طباطبایی بودند یکبار کلمه من را از ایشان نشنیده بودند، از طرف دیگر بارها اتفاق افتاده بود که سوالی از ایشان پرسیده شود و ایشان در جواب می‌گفتند نمی‌دانم.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز ادامه داد: علامه طباطبایی اصلا اهل منم منم گفتن، نبود و دور از تکبر و منیت بود، از طرف دیگر با اینکه دریای علم و دانش بود ولی اصلا برایشان سخت نبود که بگویند نمی‌دانم.

وی اظهار کرد: آنچه علامه طباطبایی را اینگونه متبلور می‌کند، این روحیه خاص و دور بودن از منیت و متواضع بودن و خلوص و بندگی ایشان بود و همین روحیه می‌تواند برای ما طلاب بسیار درس آموز و الگو باشد.

حجت الاسلام و المسلمین معلمی نیز به بیان ویژگی‌های برجسته علامه طباطبایی پرداخت و گفت: به‌روز بودن، جمع بین تعقل و تعبد، تفسیر قرآن به قرآن، فهم ضروریات و قیام به واجب و تربیت شاگردان برجسته از جمله ویژگی‌های برجسته علامه طباطبایی بود.

در پایان این مراسم حجت الاسلام و المسلمین معلمی به سئوالات حاضرین پاسخ داد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha