شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در دیدار اعضای دبیرخانه ششمین دوره جشنواره شعر حوزه

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با قدردانی از توجه ششمین دوره جشنواره شعر حوزه به بُعد معرفتی گفت: از شاعر حوزوی این انتظار وجود دارد که هم ابعاد معرفتی شعرش قوی باشد و هم احساس تعهد و تعلقش به فرهنگ دینی جامعه تقویت شود و انجام وظیفه کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در دیدار اعضای دبیرخانه ششمین دوره جشنواره شعر حوزه(اشراق) با بیان اینکه از ابتدای تاسیس انجمن های ادبی هنری طلاب، همواره سعی کرده ایم تا از این انجمن ها حمایت کنیم تصریح کرد: علیرغم مشکلات بودجه ای بنا داریم تا بیشتر از سابق از این انجمن ها حمایت داشته باشیم و البته باید کار از خودشان باشد و از خودشان بجوشد و ما هم پشتیبانی می کنیم.

وی با قدردانی از توجه ششمین دوره جشنواره شعر حوزه به بُعد معرفتی گفت: توجه به بحث نوحه و سرود نشان دهنده این است که هم آن بخش نخبگانی کار و هم آن لبه تماس خودتان با فرهنگ عمومی را می خواهید حفظ کنید و این خیلی خوب است و از حوزه و شاعر حوزوی این انتظار وجود دارد که هم ابعاد معرفتی شعرش قوی باشد و هم احساس تعهد و تعلقش به فرهنگ دینی جامعه تقویت شود و انجام وظیفه کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: ما با این آسیب روبرو هستیم که شعر خوب کم خوانده می شود و بعضا در مداحی ها فقط به سمت ریتم می روند و در واقع آن ریتم است که اثرگذار است تا محتوای شعر و این ضعفی است که در مداحی های ما وجود دارد و قطعا اگر درکنار خوش آهنگی، محتوای کار نیز خوب باشد، تاثیرگذاری اجتماعی آن خیلی بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با بیان اینکه برنامه های ششمین جشنواره شعر حوزه باید پیوست رسانه ای داشته باشد، اظهارداشت: هر جلسه شعر می تواند هم بصورت مکتوب و چاپ گزیده اشعار و هم استفاده در سکوها، صداوسیما و... نشر پیدا کند و این باید مدنظر باشد و خداوند ان شاء الله شما را در اجرای کارهایی که برنامه ریزی نموده اید یاری نماید.

وی در پایان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین خاطرنشان کرد: هنرمندان بویژه شاعران طلبه باید در مورد مظلومیت فلسطین به عنوان مسئله روز دنیای اسلام در کنار موضوعات دیگر توجه داشته باشند.

در ابتدای این جلسه نیز مسعود معینی پور "معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی" و سید جواد شرافت "دبیر ششمین جشنواره شعر حوزه" و اعضای دبیرخانه این جشنواره به سخنرانی پرداختند و برنامه های پیش روی این جشنواره را تبیین کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha