سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
2.jpg

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل گفت: سیاست دشمن بر این است که در فضای مجازی با انواع سرگرمی‌ها، تصاویر غیر اخلاقی و سلب قدرت تفکر از انسان، جهالت مدرنیته را در جوامع اسلامی رواج دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام رسول خواسته ظهر امروز در نشست برخط که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد، با بیان اینکه فطرت آدمی به ماندگاری و جاودانگی تمایل دارد، اظهار داشت: بر اساس فرمایش ائمه معصومین(ع) تنها راه ماندگاری انسان کتابخوانی و نگارش کتاب است، چرا که آثار علمی مفید، یاد انسان را در همه زمان‌ها زنده نگه می‌دارد.

وی افزود: اگر امروزه موج بیداری مردم را در دنیا مشاهده می‌کنیم، همه آنها ریشه در علم و آثار کتاب دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل بیان کرد: اگر بخواهیم زمینه‌ساز تحقق و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی و ظهور امام عصر(عج) باشیم، بایستی با بهره‌گیری از آثار علمی بزرگان دین علاوه بر افزایش سطح آگاهی خود، با ترویج کتابخوانی معلومات و داشته‌های علمی مردم را نیز تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام خواسته، با بیان اینکه کتاب نقش اساسی در بیداری آحاد جامعه دارد، تصریح کرد: سیاست دشمن بر این است که در فضای مجازی با انواع سرگرمی‌ها، بازی‌ها، مطالب و تصاویر غیر اخلاقی قدرت تفکر را از انسان سلب کرده و جهالت مدرنیته را در جوامع اسلامی رواج دهد.

وی یادآور شد: بر اساس آمارهای موجود، سرانه مطالعه مردم در کشور نزولی می‌باشد، اگر ادیان الهی و بزرگان دین نامشان جاودان و آثارشان ماندگار است و اگر امروزه دین اسلام حرفی برای گفتن دارد، تمام آنها مدیون کتاب‌های دینی به‌خصوص قرآن می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل، خاطرنشان کرد: اگر بانوان طلبه بخواهند امنیت فکری را به مردم ارزانی کنند، بایستی دوره مطالعاتی آثار بزرگان دین به‌خصوص تفاسیر قرآن و آثار شهید مطهری(ره) را به‌عنوان برنامه برای خودشان قرار دهند که به‌طور قطع در تبلیغ، معنویات و سایر فعالیت‌های علمی اثر ویژه‌ای دارد.

وی نسل امروزی را نسل پرسشگر معرفی کرد و یادآور شد: اگر بخواهیم خوراک علمی و مذهبی مناسبی به جوانان بدهیم، تنها چاره آن به‌کارگیری سیر مطالعاتی است، چرا که مطالعه آثار بزرگان انسان را نقاد و علمی تربیت می‌کند.

دشمن به دنبال رواج جهالت مدرنیته است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha