دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست

حوزه/ امام جمعه باشت با اشاره به اینکه بهترین خدمتی که در این دنیا می‌تواند نصیب انسان شود خدمت به محرومین و نیازمندان به ویژه ایتام است، اظهار کرد: حمایت از محرومین از مهم‌ترین دستورات دین مبین اسلام و شاخصه‌ اصلی نظام اسلامی است.

به گزارش خبری گزاری حوزه از یاسوج، قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف برنامه ریزی، تهیه سبد کالا برای نیازمندان و همچنین ترویج فرهنگ زکات برای ماه مبارک رمضان امروز دیداری را با حجت الاسلام امید گنجه ای امام جمعه شهرستان باشت داشت.

حجت‌الاسلام گنجه ای در این دیدار گفت: ایجاد اشتغال و مبارزه با بیکاری که منجر به فساد و ناهنجاری در جامعه می‌شود از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که همه مسئولان باید در این زمینه تلاش کنند.

امام جمعه باشت با اشاره به اینکه بهترین خدمتی که در این دنیا می‌تواند نصیب انسان شود خدمت به محرومین و نیازمندان به ویژه ایتام است، اظهار کرد: حمایت از محرومین جامعه از مهم‌ترین دستورات دین مبین اسلام و شاخصه‌ اصلی نظام‌ اسلامی است.

وی اضافه کرد: برای ایجاد اشتغال و درآمد با توجه به استعداد بالای کشاورزی منطقه باشت و ظرفیت‌های موجود می‌توانیم با ایجاد طرح‌های کشاورزی، مددجویان را صاحب شغل و درآمد کنیم.

حجت‌الاسلام گنجه‌ای جمع‌آوری زکات را برای برطرف کردن مشکلات نیازمندان ضروری عنوان کرد و گفت: در راه هدایت و راهنمایی مردم به پرداخت زکات از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

امام جمعه باشت گفت: هدف کمیته امداد زدودن غبار فقر از جامعه است که همان اهداف امام راحل از تأسیس این نهاد مقدس بوده است.

حجت‌الاسلام گنجه‌ای تصریح کرد: این نهاد مقدس با حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه در طول ۴۳ سال از تشکیل آن توانسته کارنامه‌ای درخشان از خود برجا بگذارد.

وی توجه به حفظ کرامت انسانی را در هنگام کمک به نیازمندان ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تکریم نخستین شرط کمک به نیازمند در اسلام است و در قرآنی و احادیث پیامبر رحمت بر این موضوع همواره تاکید شده است.

امام جمعه باشت ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس کمیته امداد شهرستان اظهار کرد: تعامل و همکاری می تواند کیفیت کار را افزایش دهد و ما همواره حمایت خود را از این نهاد مقدس اعلام داشته و آماده هر نوع همکاری هستیم.

قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد هم درباره فعالیت های کمیته امداد استان در زمینه های درمان، مسکن، جهیزیه، ایتام و محسنین به ارائه گزارش پرداخت و در رابطه با برنامه ریزی انجام شده برای ماه مبارک رمضان و تهیه سبد کالا برای نیازمندان و همچنین ترویج فرهنگ زکات به نکاتی اشاره کرد.

وی حفظ عزت نفس و کرامت خانواده‌های تحت پوشش این نهاد را امری ضروری عنوان کرد و گفت: با نهادینه کردن فرهنگ کار، آموزش مهارت‌های لازم و نظارت دائم برای به دست آوردن فرصت‌های خودکفایی نیازمندان تلاش می‌کنیم.

مبّشری خواستار همکاری همه‌جانبه مسئولان به خصوص ائمه جمعه در ترویج و تقویت مشارکت‌های مردمی و کمک خیرین در هر منطقه شد.

وی خواستار ارائه نظرات و پشنهادهای ائمه جمعه سراسر استان در جهت خدمات رسانی هر چه بهتر به مددجویان شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha