شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بابیان اینکه از محل زکات پرداختی مردم ایجاد اشتغال کنیم، گفت: ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای جوانان بزرگترین خدمت به‌مردم و نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در بوشهر صبح امروز در نشست شورای زکات استان بوشهر، اظهار داشت: زکات استان بوشهر از سال ۸۹ تا الان جهش فوق العاده‌ای داشته و از چهار میلیون به بالای ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده که نشان از دیانت مردم و برنامه ریزی دقیق مسئولین دارد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل ممتاز کردن بوشهر بین استان‌های کشور به زکات بر می‌گردد، افزود: ما در عرصه تبلیغ مبدایی زکات، رشد خوبی داشته‌ایم اما در بخش بیان خدمات زکات ضعیف بوده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تأکید بر اینکه تبلیغ برای زکات سرمایه گذاری است، بیان کرد: هر پروژه‌ای که از محل زکات ساخته می‌شود مشخصات آن تبلیغ و به اطلاع مردم رسانده شود.

وی با بیان اینکه نگاه ما به زکات به‌عنوان یک وظیفه شرعی باشد، یادآور شد: برای زکات مرتب برنامه‌ریزی و کار کنید و در هر شهرستان یک نفر به‌عنوان مسئول زکات مشخص و برای مودیان و کارگزاران زکات بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، اظهار کرد: در حال حاضر، هزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی در استان داریم که باید از ظرفیت زکات پرداختی برای حل این معضل استفاده شود.

وی با تأکید براینکه طبق ضوابط ۶۰ درصد زکات در حوزه عمرانی مصرف شود، خاطرنشان کرد: کارشناسان در تعیین بندهای مصرف زکات رفع مشکلات ماندگار یعنی احداث منزل، پُل، مسجد، حسینیه و مدرسه در اولویت قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بابیان اینکه از محل زکات پرداختی مردم ایجاد اشتغال کنیم، عنوان کرد: ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای جوانان بزرگترین خدمت به‌مردم و نظام اسلامی است.

وی خواستار توجه به مودیان زکات شد و گفت: رسیدگی به مشکلات مودیان زکات به صورت جدی دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: بودجه جاری زکات در گردش باشد و با رعایت مسایل شرع به مردم تسهیلات داده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha