دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
غرق آباد

حوزه/مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره غرق آباد گفت: جلوگیری از عوامل بیماری روحی و روانی و درمان آن به اندازه بیماریهای جسمانی لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه صدیقه طاهره سلام الله علیها شهرستان غرق آباد و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، صبح امروز نشست علمی پژوهشی با عنوان بهداشت روانی خانواده با هدف ارتقای سلامت معنوی و اجتماعی طلاب در این مدرسه برگزار شد.

خانم هاجر صابر مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره سلام الله علیها شهرستان غرق آباد گفت: بهداشت روان حالتی از آسایش و راحتی است که در آن فرد توانایی هایش را می شناسد و قادر است با استرس های عادی و معمول زندگی، سازگاری ایجاد کند .

وی بعد از بیان تعریف بهداشت روانی و تأثیر آن بر ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: جلوگیری از عوامل بیماری روحی و روانی و درمان آن به اندازه بیماریهای جسمانی لازم و ضروری است.

صابر، تربیت صحیح خانواده در راستای تکامل استعدادهای سالم و آموزش مهارت های زندگی کودکان را عامل اصلی بهداشت روانی دانست و افزود: این امر فقط با مسلح شدن والدین به ابزار علم وآگاهی و تغییر بینش امکان‌پذیر است.

مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره سلام الله علیها شهرستان غرق آباد خاطر نشان کرد: قرآن اصول اساسی را در قالب دستورالعمل شرعی و توصیه های اخلاقی بیان کرده است.

تأثیر بهداشت روانی بر ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha