سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ساوه

حوزه / استاد حوزه علمیه خواهران مرکزی گفت: برای داشتن فرزند صالح، با تلاش و بهره‌گیری از الگوهای مناسب همچون سیره اخلاقی و توصیه های علما در رابطه با این امر، بایدتربیت فرزند را از همان دوران کودکی آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) ساوه، همزمان با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی امروز نشست پژوهشی با حضور خانم مرضیه شوکتی از اساتید حوزه علمیه خواهران استان مرکزی و با حضور اساتید و طلاب این مدرسه برگزار شد.

در این نشست خانم شوکتی در بررسی روش‌های فرزندپروری به اصول تربیتی و اخلاقی بزرگان و علما اشاره کرد و اظهار داشت: برای داشتن فرزند صالح، با تلاش و بهره‌گیری از الگوهای مناسب همچون سیره اخلاقی و توصیه‌های علما در رابطه با این امر، باید تربیت فرزند را از همان دوران کودکی آغاز کنیم.

استاد مدرسه علمیه شهرستان ساوه، به سبک فرزندپروری خلاقانه عالم بزرگوار سید بن طاووس اشاره نمود و خاطرنشان کرد: اگر سیر و سلوک معنوی و تهذیب نفس را از کودکی به فرزند خود بیاموزیم، بسیار موثر خواهد بود، چرا که نفس و نهاد کودک به علت پاک بودنش تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

شوکتی در بیان روش‌های تربیت فرزند در سیره علما به تشویق و تحسین، پرهیز از افراط و تفریط در آموزه‌های دینی، دادن آزادی و حق انتخاب و احترام گذاشتن اشاره کرد و راهکارهایی در این زمینه ارائه داد.

وی شکوفایی استعداد و عزت نفس را از آثار موثر دانستن انتخاب و آزادی به کودکان معرفی کرد. و یادآور شد: احترام گذاشتن و اعتماد به نفس، اطاعت پذیری از والدین و توانمندسازی در انجام امور از آثار احترام گذاشتن به کودکان است.

شوکتی، نامه ۳۱ نهج‌البلاغه را یک منشور تمام عیار برای تحقیق و استفاده همگان عنوان کرد و در پایان کتاب‌های "من دیگر ما" به قلم محسن عباسی ولدی، "تربیت کودک" به قلم آیت الله اعرافی و "کشف المحجه لثمره المهجه "آثار سید ابن طاووس"، را به عنوان منابع مطالعاتی معرفی کرد و به سئوالات طلاب در زمینه فرزند پروری پاسخ داد.

والدین از همان دوران کودکی نسبت به تربیت فرزندان حساس باشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha