یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تفرش

حوزه/ مدیر مرکز مشاوره جامعة الزهرا (س) گفت : خانواده یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی است که در رشد اخلاقی و معنوی جامعه و فرد تأثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، روز گذشته نشست پیشگیری و صیانت جرائم خانواده با عنوان بررسی آسیب‌های خانواده با رویکرد روانی- اجتماعی و حقوقی در سالن جلسات شهرداری تفرش با حضور طلاب مدرسه علمیه خواهران امام خمینی (ره) آشتیان و مدرسه علمیه خواهران معصومیه(س) تفرش با حضور حجت الاسلام و المسلمین اصغر اخوی مدیر مرکز مشاوره جامعة الزهرا(س) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اخوی درباره اهمیت جایگاه خانواده در جامعه اظهار داشت: خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است که در رشد اخلاقی و معنوی جامعه و فرد تأثیرگذار است.

وی افزود: خانواده‌های قشر حوزوی و روحانیت به سبب اینکه رهبران جامعه و اعضا حکومت هم از این قشر می‌باشند، بیشتر مورد دقت و زیر ذره بین مردم و شبکه‌های اجتماعی می‌باشند.

مدیر مرکز مشاوره جامعة الزهرا(س) تصریح کرد: آسیب شناسی مسائل خانوادگی در سه حوزه مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد که عبارتند از: آسیب شناسی مسائل ازدواج، آسیب شناسی و بررسی روابط زوجین و آسیب شناسی مسائل فرزند پروری و فرزندان خانواده.

وی اظهار کرد: ازدواج مایه آرامش و آسایش زوجین و یک توصیه الهی است و موجب مودت، دوستی و محبت بین همسران می‌گردد و بهترین راه دستیابی به آرامش انسان‌ها ازدواج است که در سایه شرایطی نظیر ازدواج عاقلانه، به‌هنگام، آگاهانه، روابط صمیمانه و صادقانه، اعتماد مؤمنانه، ساده و عاشقانه، با محبت و احترام کامل، رعایت اخلاق، معنویت و اعتقادات، همراهی و همدلی شکل خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین اخوی خاطرنشان کرد: امروزه شاهد آسیب‌هایی در اصل ازدواج هستیم و برخی افراد نگاهشان به ازدواج نگاه عالمانه و عاشقانه نیست و نگاه اقتصادی و مادی به ازدواج دارند و این زندگی را به شکست منجر می‌کند.

مدیر مرکز مشاوره جامعة الزهرا(س) یادآور شد: ازدواج کامل در سایه روابط صحیح و کامل خانوادگی و زوجین پدید می‌آید و در نهایت فرزندان خوب و سالم و فعال برای اداره آینده کشور و جامعه ساخته خواهند شد.

وی نظارت بر امور فرزندان را وظیفه اصلی پدر و مادر دانست و گفت: این اصلاح روابط از انحراف و انحطاط جامعه جلوگیری خواهد کرد.

خانواده در رشد اخلاقی و معنوی جامعه و فرد تأثیرگذار است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha