دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار رهبر معظم انقلاب

حوزه/ فقها و حقوقدانان شورای نگهبان با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های این شورا، نکاتی را در خصوص وظایف قانونی شورای نگهبان بیان و تاکید کردند: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شور IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 12
    بزرگواران شورای نگهبان عنایت فرمایند، برخی از افراد و گروهها چنان شورند که انتظار هیچ رویشی در سرزمین شخصیتشان قابل رویت نیست، این شور مزاجان توان ایجاد شور انقلابی ندارند
  • امیدوار به خدا IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 12
    آنانی قادر به پیشبرد و تعالی جامعه هستند که امیدشان به خدا باشد نه کدخدای ظالم
  • بی ملاحظه IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 12
    نظارت شورای نگهبان اگر دقیق و بی ملاحظه انجام شود باعث هدایت خلق الله می شود
  • نفوذ IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 12
    حساس ترین و موثرترین عرصه نفوذ، میدان سیاسی و انتخابات هست. چشمان تیز بین از نعمات خاصه الهی است.
  • تحلیل درست IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    33 0
    روزنامه اصولگرای «فرهیختگان» نوشت: شورای نگهبان باید بین صلاحیت شخصی و سیاسی افراد با میزان‌هایی که بعضی افراد در فضای عمومی برای حذف رقیب مطرح می‌کنند، تفاوت معناداری بگذارد تا سلایق مختلف اجتماعی، کاندیدایی برای رای دادن پیدا کنند. صحنه سیاسی در انتخابات 98 و 1400 از این منظر قابل‌نقد است. نمی‌توانیم از عموم مردم درخواست مشارکت در انتخابات را داشته باشیم ولی دست برخی سلایق را- که در چهارچوب منافع ملی قابل‌تعریف هستند- برای انتخاب ببندیم. برای یادآوری خوب است اعضای شورای نگهبان به گزاره مهم رهبری در دو انتخابات 92 و 94 توجه کنند که از عموم مردم فارغ از اینکه چه نسبتی با نظام و شخص ایشان دارند، برای مشارکت در انتخابات دعوت صادقانه کردند. معنای روشن جملات صریح رهبری آن هم پشت بلندگو این است که «مشارکت عمومی» فقط با رای دادن افرادی که سلیقه سیاسی خاصی را بپسندند، رخ نمی‌دهد و کاندیدایی که سلایق مختلف، آن را انتخاب کنند باید وجود داشته باشد.
    • وسمه ی نابجا IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      0 15
      مواظب باشیم نام انشقاق های کذایی را سلیقه ننهیم. باطن برخی سلیقه نامیده ها امروزه از آفتاب روشن تر است. کسی که به راحتی در دام طرح های سیاسی و فرهنگی می افتد، و بیدار نمی شود یا بیداریش سخت است، صلاحیت عهده داری موقعیت های مهم انتخاباتی ندارد.
    • کلام رهبر IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      0 12
      کسی که نسبتی با نظام ندارد رو برای رای دادن فرموردند، نه عهده داری مسئولیت. ایشان می فرمایند که واردین در نظام حکومتی بایستی حکومت و نظام سیاسی رو پذیرفته باشند نه این که بیگانه از اون باشند (نقل به مضمون)
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 15
    __ بسمه تعالی __ عده ای معتقدند که اصلاََ گزینش اشخاص برای انتخابات درست نیست زیرا که دموکراسی غرب این عمل را مردود میداند ، لذا می گوئیم : بلی هر خائنی را هرچه هم پست __ اگر خواهد به اوهم بدهید دست __ مگر شیطان را هیچ خواسته ای نیست ؟__ چرا اجراء قانون؟ این سخن چیست ؟!__ مگر شمر و یزید هستند بی دل ؟__ بلی دانیم که دل دارند چون گِل __ دموکراسی ولی جایز شمرده __ مصر است هر خبیثی تا نمرده __ دهید اذنش که جفتک ها زند بیش __ نگوئید او ندارد حق ونیست خویش__ دهید میدان تا اوهم بیاید __ که او باید ز هر رذلی بپاید __ ز قانون و ز نظم و از دیانت __ مزن حرفی مگر عیب است خیانت ؟!__ دموکراسی ندارد هیچ مانع __ ز شیطان حرف گوش کن باش قانع __
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 11
    __ بسمه تعالی __ گرفتم خویشتن را دست بالا _ نکو گر بنگری بینی که والا __ نبوده ،نیستم کن باور این حرف__ بجز راستی ندارد بهر من صرف__ تو چون دوستی حقیقت بر من آموز __ اگر شایسته ام دانی به هر روز __ بدین کارت خدای مهربان اجر __ دهد چون می رهانی بنده از زجر __
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    __ بسمه تعالی __ گر طالب سعادت در هردو عالمیم ما __ باید نهیم حتماََ در راه دین حق پا __ ور نه یقین بدانیم درماندگی و ذلت __ خواهد گرفت همیشه دامان هرچه ملّت__
  • فاقد الصلاحیة IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    کسانی که در موضوع سند ننگین و خانمان برانداز ۲۰۳۰ قولا و عملا دنبال کردند، صلاحیت هیچ مسئولیتی در انتخابات ها ندارند
  • فی سبیل الله IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    در صدر مومنان، مومنان عالم و فقیه هستند، و شايسته و ضروري است كه در مسير الهي از ملامت هيچ ملامتگری نترسند. يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرينَ يُجاهِدُونَ في سَبيلِ اللهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِكَ فَضْلُ اللهِ يُؤْتيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللهُ واسِعٌ عَليمٌ [54] اى كسانى‌ كه ايمان آورده‌ايد! هر‌كس از شما، از آيين خود بازگردد، [به خدا زيانى نمى‌رساند]؛ خداوند گروهى را مى‌آورد كه آن‌ها را دوست دارد و آنان [نيز] او را دوست دارند؛ در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر كافران سرسخت و نيرومندند؛ در راه خدا جهاد مى‌كنند، و از سرزنش هيچ ملامتگرى هراسى ندارند. اين، فضل خداست كه آن را به هر‌كس بخواهد [و شايسته ببيند] مى‌دهد؛ و فضل و احسان خداوند، گسترده و [او به همه چيز] داناست.
  • یا الله IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    باالها نااهلان را از دیده و دلها بزدا. مومنان کاردان را محبوب قلوب فرما.
  • مضرترین IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    مضرترین افراد کسانی هستند که نسبت عفاف و حجاب اجتماعی بی غیرت و کم غیرتند، تایید اینها جامعه را به سمت فساد اخلاقی سوق می دهد.