یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رونمایی از عنوان 4 کتاب

حوزه/ در مراسم تجلیل از کتابداران حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از ۴ عنوان کتاب طلاب خواهر استان اصفهان با حضور جمعی از مسئولان مرکز نشر هاجر حوزه های علمیه خواهران، رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیین رونمایی از ۴ عنوان کتاب طلاب خواهر استان اصفهان همراه با تجلیل از کتابداران واحدهای حوزوی خواهران استان، با حضور احمد شایانفر مدیر عامل مرکز نشر هاجر و هیئت همراه، مدیران و معاونان پژوهش مدارس و مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان، روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه برگزار خواهد شد.

در این مراسم از کتاب «ازدواج تحمیلی»، به قلم زهرا بختیاری رنانی، «واکاوی هیپنوتیزم» به قلم خدیجه فولادی دهقی، «نقاشی زنان از ولایت» به نویسندگی سمیه امامی پور و کتاب «وحی و الهام از منظر فارابی و ملاصدرا» به قلم مرضیه سعادت رونمایی خواهد شد.

زهرا بختیاری رنانی طلبه سطح۳ فقه و اصول کارشناسی‌ارشد فلسفه و کلام و نویسنده کتاب «ازدواج تحمیلی»، با اشاره به اهداف خود از تالیف این کتاب، اظهار داشت: در این کتاب به آسیب‌شناسی ازدواج تحمیلی از منظر دین و روانشناسی پرداخته شده، انواع ازدواج‌های تحمیلی، کودک همسری، حکم ازدواج‌های تحمیلی از نظر شرعی و قانونی، پیامدها و آسیب‌های تحمیل در ازدواج از منظر اسلام و روانشناسی، راهکارهای جلوگیری از ازدواج‌های تحمیلی در این کتاب بررسی شده است.

خدیجه فولادی دهقی استاد حوزه علمیه خواهران الزهرا فریدن و نویسنده کتاب «واکاوی هیپنوتیزم» نیز گفت: این کتاب در حوزه روان شناسی می‌باشد که مباحث زیادی در مورد هیپنوتیزم و انرژی‌درمانی در آن مطرح شده، اما در این کتاب به صورت مجزا به ارزیابی و جایگاه آن‌ در اسلام پرداخته می‌شود و نظرات موافقان و مخالفان نسبت به استفاده از چنین روش درمانی بیان می‌گردد.

مرضیه سعادت طلبه سطح سه فلسفه و نویسنده کتاب «وحی و الهام از منظر فارابی و ملاصدر» هم اظهار کرد: این کتاب در حوزه کتب اعتقادی است که به تبیین زیرساخت‌های نظریه فلسفه وحی از دیدگاه فارابی و ملاصدرا، مقایسه آرای آنان و طرح نقاط قوت و ضعف می‌پردازد.

وی یادآور شد: مراد از وحی در معنای عام ارتباط با عالم غیب و مجردات است، خداوند حکیم مخلوقاتش را به اقتضای ظرفیت و استعدادشان، از طریق تسخیر، الهام، عقل، فکر و وحی هدایت می‌کند، متعالی‌ترین نفوس انسانی یعنی انبیاء، قابلیت دریافت شدیدترین مرتبه‌ علم، یعنی علم لدنی را دارند، اما نفوس در مرتبه‌ پایین‌تر وجودی، هر لحظه، متناسب با مرتبه وجودیشان و قرب و بعد از مبدأ هستی مورد افاضه قرار می‌گیرند.

سمیه امامی پور از طلاب سطح ۳ غیر حضوری قم و نویسنده کتاب «نقاشی زنان از ولایت» خاطرنشان کرد: این کتاب در حوزه اجتماعی است که به ولایت‌مداری زنان در نهضت حسینی و نهضت خمینی(ره) در شش فصل پرداخته، همچنین نقش زنان در عصر نهضت عاشورا تبیین می‌شود، نقش زنان در انقلاب اسلامی و شباهت و تفاوت‌های زنان ولایت‌مدار عصر امام حسین(ع) با عصر امام خمینی(ره) و به نقش عاشورا در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی می‌پردازد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha