یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
454.jpg

حوزه / معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان خلخال از برگزاری نشست علمی "کتاب، منادی صلح، معنویت و بیداری جهانی" به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با ارائه خانم مهناز فومن‌بهجت خبر داد.

رقیه یوسفی معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، با اشاره به جایگاه کتابخوانی در ترویج و انتقال دانش به فرهنگ‌ها و ملت‌های جهان، اظهار داشت: از مهم‌ترین فواید کتاب و کتابخوانی می‌توان به افزایش حس درک و همدلی، کاهش استرس و اضطراب، افزایش توانایی تمرکز، تجزیه و تحلیل موقعیت‌های مختلف زندگی، بهترین سرگرمی و تفریح و بهبود کیفیت خواب اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه خواندن کتاب، علاوه بر افزایش دانش عمومی، مهارت‌های ارتباطی و نوشتاری را نیز ارتقا می‌دهد، بیان کرد: علما و بزرگان دینی ما تمام داشته‌های علمی‌شان را مرهون مطالعات مستمر و منظم و هدف‌دار خود می‌دانند و تا آخرین لحظات عمرشان مشغول نگارش کتاب بوده‌اند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) خلخال، هدف از برگزاری نشست علمی در این واحد حوزوی را تقویت انگیزه طلاب و اساتید نسبت به مسئله کتابخوانی، آشنایی با فواید مطالعه و کتابخوانی، معرفی جایگاه کتاب به عنوان مهم‌ترین و بهترین وسیله انتقال فرهنگ‌های ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان به همدیگر عنوان کرد.

یوسفی گفت: بیان منویات رهبری در مورد کتابخوانی، فواید کتابخوانی در یادگیری، حفظ سلامت جسم و روان به وسیله کتابخوانی و همدردی و همدلی انسان‌ها با همدیگر به وسیله ابزار ارتباطی همچون کتاب از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در نشست علمی توسط استاد این دوره خانم فومن‌بهجت بود.

نشست علمی "کتاب، منادی صلح، معنویت و بیداری جهانی" در خلخال برگزار شد

نشست علمی "کتاب، منادی صلح، معنویت و بیداری جهانی" در خلخال برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha