یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
1.jpg

حوزه / علیاری ایجاد بستر مناسب برای تثبیت فرهنگ کتابخوانی در خانواده را ضروری دانست و گفت: طرز نگرش والدین، در شکل‌گیری فرهنگ کتابخوانی در خانواده نقش مستقیم ایفا می‌کند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، لیلا علیاری عصر امروز در نشست کتابخوان مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد، با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه، اظهار داشت: میراث فرهنگی و تمدن اسلامی همیشه مملو از کتاب‌های بزرگان بوده و همه همت دانشمندان و اولیای دین اسلام بر این بوده که بندگان خدا به سوی روشنایی کتاب رهنمون شوند.

وی افزود: بر اساس تجربیات جهانی، رشد و توسعه تمدن‌ها ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جامعه، نمی‌توان به پویایی یک تمدن امیدوار شد.

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع)، با اشاره به عوامل تاثیرپذیری فرزندان از والدین، تصریح کرد: از مهم‌ترین روش‌های تربیتی، شیوه الگو دهی و ارائه مصداق است، خصلت الگوپذیری امری طبیعی است که در وجود همه انسان‌ها نهفته است، بنابراین والدین با استفاده از این ظرفیت خدادادی می‌توانند فرزندان را در امور مختلف تربیتی و علمی با خود همراه سازند.

علیاری ایجاد بستر مناسب برای کتابخوانی در خانواده را لازم و ضروری دانست و گفت: محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، طرز تفکر و نگرش والدین نسبت به مقوله مطالعه و کتابخوانی، وجود کتب و نشریات قابل دسترس و نیز سطح اقتصادی و پایگاه اجتماعی خانواده، نقش به‌سزایی در ایجاد فرهنگ کتابخوانی در خانواده و تقویت آن دارد.

مشاور مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس آباد، فواید گسترش فرهنگ مطالعه در خانواده را برشمرد و اظهار کرد: تنها یکی از برکات و فواید آشنایی با کتاب و مطالعه، توانایی پاسخگویی به پرسش‌های فرزندان است، هر چه پدر و مادر در پاسخگویی به پرسش‌های فرزندان قوی ظاهر شوند اعتماد فرزندان نیز به آنها بیشتر خواهد شد.

والدین در شکل‌گیری فرهنگ کتابخوانی دارای نقش ویژه‌ای هستند

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha