یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
photo_2023-11-14_20-15-55.jpg

حوزه / حجت‌الاسلام پورمحمد به پایین‌بودن آمار مطالعه در کشور اشاره کرد و گفت: به‌منظور جلوگیری از این وضعیت، بایستی خانواده‌ها را با فرهنگ مطالعه آشنا کرده و مزایای کتابخوانی را برای آنها تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام امین پورمحمد عصر امروز در نشست با کتابخوانان فعال مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد که در محل کتابخانه عمومی شهید رجایی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: کتاب دریچه‌ای به سوی جهان شگفت‌انگیز علم و معرفت است و مطالعه، راهی بسیار ساده و عملی برای پرورش استعدادهای خداداد انسان می‌باشد و نیز آموزش علوم و فنونی که او را در مسیر رشد و تکامل راهنمایی می‌کند.

وی افزود: پایین‌بودن آمار مطالعه در کشور ما ناشی از عدم آشنایی و عادت نداشتن به مطالعه از دوران کودکی است، ما بایستی مقوله کتابخوانی را در خانواده‌ها طوری فرهنگ‌سازی کنیم که فرزندانمان از کودکی شوق به خواندن پیدا کنند و مطالعه کردن را جزئی از زندگی خود بدانند.

مدیر کتابخانه عمومی پارس‌آباد به نقش ویژه کتاب در رشد علمی و فکری کودکان اشاره کرد و گفت: بی‌شک تأثیر یک کتاب داستان در رفتار کودک اگر بیشتر از درس آموزگار نباشد، کمتر نیست و همین دلیل باعث شده تا به نقش مؤثر کتاب‌های داستان در گسترش بینش کودکان توجه ویژه‌ای شود.

حجت‌الاسلام پورمحمد با اشاره به روش‌های صحیح مطالعه و کتابخوانی، بیان کرد: یادگیری و یادآوری به‌موقع، حاصل زیاد خواندن نیست بلکه صحیح‌خوانی فرد را در یادآوری یاری می‌دهد، همچنین با روش‌های صحیح مطالعه و فنون یادگیری می‌توان قدرت حافظه را در سنین بالا افزایش داد.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته، افرادی که هر روز بخشی از وقت خود را صرف مطالعه می‌کنند، تمرکز و دقت بیشتری دارند، بنابراین می‌توان گفت کتابخوانی موجب افزایش تمرکز و دقت افراد در امور زندگی فردی و اجتماعی می‌شود.

فرهنگ‌ کتابخوانی در خانواده‌ها نهادینه شود

فرهنگ‌ کتابخوانی در خانواده‌ها نهادینه شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجید IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    بسمه تعالی با سلام ....شیوه توصیه کردن و ارائه طریق ،با روش دستوری و آمرانه،مورد قبول عده ای از مردم و نسل جوان نیست