دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
1.jpg

حوزه / مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در نسل جدید، گفت: این امر پسندیده مقدمات شکل‌گیری جامعه آرمانی اسلامی را فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حبیبه شاهنده ظهر امروز در نشست کتاب‌خوانی "کتاب، منادی صلح و بیداری جهانی" که در مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد برگزار شد، با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در نسل جدید، اظهار داشت: برای داشتن جامعه‌ای با افکار سالم باید ویژگی‌ها و نیازهای نسل جدید را با هدف انتقال آداب و رسوم فرهنگ اسلامی شناخت و ‌آنها را با فرهنگ کتابخوانی آشنا کرد.

وی افزود: مطالعه به‌عنوان‌ یک ضرورت فرهنگی، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگ اسلامی اهمیت‌ دادن به مسأله کتابخوانی و ترویج مطالعه در جامعه با استفاده از همه ظرفیت‌ها است.

مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد، با بیان اینکه جوامع توسعه یافته همواره از ترویج فرهنگ کتابخوانی بهره گرفته‌اند، بیان کرد: در طول تاریخ بشریت همواره توصیه علما و بزرگان علم و ادب بر اهمیت کتاب و ترویج مطالعه بوده، چرا که انسان را اهل فکر و تفکر تربیت می‌کند.

شاهنده تصریح کرد: در اهمیت مطالعه کتاب همین بس که خداوند متعال از طریق کتاب، برنامه هدایتی انسان‌ها را به پیامبرش ابلاغ کرده و نشانه‌های آخرین پیامبر الهی از طریق کتاب به نسل‌های بعدی منتقل شده است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی سبب شکل‌گیری جامعه آرمانی می‌شود

ترویج فرهنگ کتابخوانی سبب شکل‌گیری جامعه آرمانی می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha