چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
.

حوزه/امام جمعه ماهدشت گفت:موضوع شهرستان شدن ماهدشت در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و برای تایید نهایی به هیئت دولت ارسال شده که ان‌شاءالله بزودی شاهد این اتفاق مهم و تاثیر گذار در منطقه باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز حجت الاسلام رادمرد امام جمعه ماهدشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به لزوم توجه انسان به دوری از گناه، اظهار داشت: انسان تا به یاد خدا است مرتکب گناه نمی‌شود، آن‌گاه که مرتکب گناه می‌شود به کلی خدا را فراموش می‌کند و غفلت تمام وجود او را فرا می‌گیرد، اما این فراموشکاری و غفلت در افراد پرهیزگار نمی‌ماند و به‌زودی به‌یاد خدا می افتند و گذشته را جبران می‌کنند.

وی افزود: آنها احساس می‌کنند هیچ پناهگاهی جز خدا ندارند و تنها باید آمرزش گناهان خویش را از او بخواهند (وَ مَنْ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا اللَّهُ) کیست جز خدا که گناهان را ببخشد.

امام جمعه ماهدشت در ادامه با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، خطبه فدکیه ایشان را دارای اهمیت بسیار زیاد دانست و گفت: پیرامون عظمت خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا (س)، امام خامنه‌ای فرمودند، «خطبه فاطمه زهرا (س) این‌قدر پرمغز است که مثل زیباترین و بلندترین کلمات نهج‌البلاغه است، فاطمه‌ زهرا(س) با بهترین و زیباترین عبارات و زبده‌ترین و گزیده‌ترین معانی صحبت کرده است.».

وی تصریح کرد: این خطبه عرشی، دون کلام خالق و فوق کلام مخلوق است و به بیان آیت‌الله العظمی جوادی آملی، شایسته است خطبه نورانی فدک در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها به عنوان واحد درسی قرار بگیرد تا روی آن کار و تحقیق صورت بگیرد و نخبگان در این زمینه آرا و نظرات خود را ارائه کنند.

امام جمعه ماهدشت اظهار کرد: براساس آنچه سنت و روش بزرگان شیعه بوده و اخیرا هم حضرت آقا در محافلی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می‌کنند، همین مسئله را رعایت می‌کنند، این است که زمانی در نظر دارند برای فاطمیه اول و دوم ۵ روز است، دو روز قبل شهادت و دو روز بعد شهادت، فلذا ما هم در جلسات عرض کردیم که به مساجد و هیئات مذهبی اعلام کنند که این زمان را حتی الامکان رعایت کنند و مردم هم در این زمان احترام ایام را بیشتر داشته باشند و نسبت به سیاه پوشی شهر هم برای ایام فاطمیه اول و هم دوم اقدام کنند.

امام جمعه ماهدشت در ادامه به ۵آذر ماه سالروز تأسیس و تشکیل بسیج مستضعفین اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «فتح الفتوح امام(ره)، پرورش جوانان بسیجی بود»، این بیان گویای این حقیقت مهم است که به خلاف آنچه اغلب مردم حتی انقلابی و متدین تصور می‌کنند، محصول واقعی هر انقلاب و سنجه‌ای است که باید موفقیت هر انقلابی را با آن مورد ارزیابی قرار داد، پیش و بیش از هر چیز، نه پیشرفت‌های علمی و صنعتی و نظامی و اقتصادی و مانند آنه بلکه تحولی که در جان‌ها پدید آورده و کیفیت و کمیت انسان‌های ترازی است که توانسته است در دامان خود پدید آورد و بپرورد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ماهدشت به یکی از مطالبات مردم این شهر اشاره کرد و گفت: موضوع شهرستان شدن ماهدشت در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و برای تایید نهایی به هیئت دولت ارسال شده که ان‌شاءالله بزودی شاهد این اتفاق مهم و تاثیر گذار در منطقه باشیم.

وی بیان کرد: این از مطالبات به حق و فوری این مردم است که جا دارد از نماینده ولی فقیه در استان و استاندار که در سفر اول رئیس جمهور مطرح شد و مطالبه شد و در همان جلسه مورد موافقت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی قرار گرفت قدردانی کنیم، همچنین از نمایندگان که پیگیری کردند و از مسئولین سابق که در این شهر و در این تریبون مطالبه کردند تشکر کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha