یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه طلاب شیراز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رصاف گفت: «منیت» مانع جدی ما برای رسیدن به خداست و گاهی روزانه تلاش می کنیم که این «منیت» را هر روز بزرگتر از روز قبل نماییم و این تلاش ها، ثمری برای ما نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رصاف در جلسه طلاب و فضلای شیراز و تابعه که در مسجد امام حسن مجتبی (ع) پردیسان قم برگزار شد، اظهار داشت: امروز شاهد اتفاقاتی در غزه و فلسطین هستیم که دل ها را به درد آورده و باید از اهل بیت (ع) برای رهایی این مردم مظلوم مدد گرفت.

وی ابراز داشت: یکی از مسائل بسیار جدی و اساسی در زندگی زهرای مرضیه (سلام الله علیها)، داشتن سوز دین است و ایشان در راه اعتلای آن، تمام تلاش خود را انجام داد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به عوامل و عنصر اصلی داشتن سوز دین، خاطرنشان ساخت: سوز دین زهرای اطهر (س) اینگونه بوده که در سخنان خود می فرمایند: «خدایا من از تو جز تو را نمی خواهم؛ تو آرزوی من و بالاتر از آرزوی من هستی».

«سوز دین» با تخریب «منیت» به دست خواهد آمد

عضو جامعه اساتید حوزه علمیه فارس بیان داشت: اگر می خواهیم بدانیم که چه مقدار سوز دین داریم، باید بدانیم که برای خدا چه جایگاهی قائل هستیم؟

حجت الاسلام والمسلمین رصاف اظهار داشت: «منیت» مانع جدی ما برای رسیدن به خداست و گاهی روزانه تلاش می کنیم که این «منیت» را هر روز بزرگتر از روز قبل نماییم و این تلاش ها، ثمری برای ما نخواهد داشت.

وی ابراز داشت: اگر شهدا به این جایگاه والا رسیده اند، با از بین بردن «منیت» خود بوده و با پیوند به خدا و تخریب تمام منیت‌ها به این درجه رسیدند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان ساخت: ما اگر بتوانیم همچون فاطمه زهرا (س)، فقط خدای متعال را مؤثر در تمام امور بدانیم، سوز دین پیدا کرده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha