دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ برگزاری نشست علمی ماهیت پول در مدرسه علمیه امام خمینی(ع) اهواز

حوزه/ اولین نشست با موضوع «ماهیت پول» به همت مدرسه علمیه بقیة الله (عج) اهواز با همکاری معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان امروز در سالن رضوی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، اولین نشست علمی با موضوع «ماهیت پول» به همت مدرسه علمیه بقیة الله(عج) اهواز با همکاری معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان امروز در سالن رضوی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام سید ناصر هاشمی فخر، ضمن بیان تعریفی از پول به نظرات مختلف در خصوص مثلی یا قیمی بودن پول پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به نکات قوت و ضعف نظرات مختلف، اظهار داشت: اگر پول را مثلی بدانیم، در پرداخت بدهی کاهش ارزش پول محاسبه نمی‌شود ولی اگر آن را قیمی دانستیم یا اگر بگوییم مثلی است ولی حقیقت پول همان قدرت خرید و توانایی مبادله‌گری است و باید در پرداخت دیون تورم حساب شود.

استاد حوزه علمیه خوزستان یادآور شد: بنده قائل به مثلی بودن پول هستم چرا که مشابه و نظیر آن زیاد است، همچنین حقیقت ماهیت پول جعل مالیت است و مادامی که اصل مالیت آن حفظ شود ولو اگر ارزش مبادله‌ای آن کم یا زیاد شود، باید مثل آن ادا شود.

در ادامه حاضرین به بیان سوالات خود پرداخته و در پایان حجت الاسلام هاشمی فخر به سئوالات حاضرین پاسخ داد.

گفتنی است نشست علمی ماهیت پول اولین نشست علمی مدرسه علمیه بقیة الله (عج) اهواز در سال جاری است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha