شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1121468
۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
النفیسه اصفهان

حوزه / نشست بصیرت افزایی با موضوع «از قدس تا ظهور» در مدرسه علمیه تخصصی النفیسه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید محمد رسول موسوی استاد بنیاد مهدویت اصفهان در نشست بصیرت افزایی با موضوع «از قدس تا ظهور» در جمع طلاب و کارکنان مدرسه علمیه تخصصی النفیسه اصفهان گفت: فلسطین هویت تاریخی و ریشه اعتقادی همه ادیان است لازم است ادیان ابراهیمی با هم متحد شوند.

وی ایمان به خدای متعال، دین مداری و پایبندی بر احکام، ایمان به حضرت ابراهیم (علیه السلام) و حفظ جایگاه سرزمین فلسطین را علت اتحاد ادیان برشمرد و گفت: هدف بزرگ ما ظهور است و یک مانع وجود دارد و آن هم عدم اتحاد ادیان است. ما موظف هستیم که موانع را برطرف کنیم، اگر سه ادیان بزرگ یعنی یهودیان، مسیحیان و مسلمانان با هم بر سر حضرت ابراهیم(علیه السلام) و فلسطین اتحاد پیدا کنند؛ زمینه ظهور فراهم می شود و امت واحده شکل می گیرد.

کارشناس فرق و مذاهب در ادامه به تبیین اتحاد ادیان و برطرف شدن موانع اشاره کرد و افزود: زمانی‌ که حضرت مهدی (عج) ظهور کنند ابتدا کنار کعبه خود را فرزند و وارث حضرت ابراهیم می داند و اظهار می فرمایند من تنها یادگار اسماعیل و اسحاق هستم. حضرت خود را از نسل دو پیامبر(علیهما السلام) معرفی می کند که از طرف مادر به حضرت اسماعیل و از طرف پدر به حضرت اسحاق می رسند و این نقطه اشتراک برای همه ادیان است.

استاد بنیاد مهدویت اصفهان، با بیان این مطلب که مسجدالاقصی در قدس و مسجد الحرام خانه کعبه در مکّه توسط حضرت ابراهیم(علیه السلام) ساخته شده است، افزود: کعبه مهمتر است و تنها معجزه حضرت ابراهیم و پیامبر خاتم (صلی الله علیهما) باقی مانده است و برای همگان مشهود است. قرآن، چاه زمزم و مقام ابراهیم و مسجد الحرام و مناسک حج است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha