یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1121510
۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
دفاعیه

حوزه/ طلبه مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون(س) از پایان نامه خود با عنوان «بررسی آیات و روایات بخش چهارم کتاب ‏مکیال المکارم با عرضه بر تفسیر المیزان» دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم نجیمه معینی کربکندی، دانش آموخته مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون سلام الله علیها از پایان نامه خود با عنوان «بررسی آیات و روایات بخش چهارم کتاب ‏مکیال المکارم با عرضه بر تفسیر المیزان» به راهنمایی حجت الاسلام محمدعلی رستمیان و داوری حجت الاسلام محمدرضا نقیه در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون سلام الله علیها شاهین شهر دفاع کرد.

معینی کربکندی در دفاع از پایان نامه خود گفت: بخش چهارم کتاب مکیال المکارم که یکی از بهترین کتب مهدویت است، مشتمل بر ‏جهات و ویژگی‌هایی است که موجب می‌شود برای امام‌زمان علیه‌السلام دعا کنیم. این کتاب نگاه ‏جامع اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی به دعا برای امام‌زمان علیه‌السلام داشته و تبیین این ابعاد بر ‏اساس تفسیر المیزان و نظریات متفکرانه‌ی علامه در مفاهیم موجود، با روش کتابخانه‌ای و طریقه ‏مقارنه ای می‌تواند عمق نگاه روایات و همچنین میزان اتقان محتوای روایات در مورد این مساله ‏را نشان دهد.

وی افزود: در این نوشتار تفسیری از ابعاد اعتقادی مربوط به امام‌زمان علیه‌السلام مانند اعتقاد به مقام امامت ‏و ولایت، خصائص ویژه حضرت، میراث داری او از انبیا و... ارائه داده و ضرورت دعا برای ‏ایشان را واضح نموده‌است. همچنین با آشکار شدن زمینه‌های اعتقادی مربوط به ظهور، اعم از ‏رجعت، بیعت با حضرت، امنیت، انتقام از دشمنان و... جامعه ایده آل ترسیم شده و امید و تلاش ‏برای تحقق آن افزون می‌شود.

طلبه مرکز تخصصی نرجس خاتون(س) شاهین شهر تصریح کرد: در کنار آثار اجتماعی- اخلاقی آن دولت، در دنیا و عقبی، مانند حکومت دولت حق، اکمال ‏عقل، دین و مکارم اخلاق، احیای سیره پیامبر، آموزش قرآن اصیل، برپایی حج صحیح، مسرت ‏اهل‌قبور، سعادت اخروی و پذیرش شفاعت یک بسته معرفتی و بستر ساز برای شخص منتظر ‏ایجاد می‌کند. این آثار حتی در مادیات هم مانند ادای دیون مردم، فراوانی مال در اثر بخشش ‏زیاد و انهدام بنای کفر هم اتفاق می‌افتد. ‏

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha