شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز با انتقاد از راه اندازی «خیابان غذا» در شیراز بدون ملاحظات فرهنگی گفت: عجیب است که مصوبه دوره قبل شورای اسلامی شهر شیراز باید در این دوره و از سوی اعضایی که دارای سابقه ولایی و مذهبی هستند به  اجرا در آید در حالی که آسیب های فرهنگی و اجتماعی آن نادیده گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری در جلسه جامعه روحانیت شیراز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: برخی اعضای جامعه روحانیت شیراز همزمان عضو جامعه مبارز روحانیت کشور نیز هستند و قطعا در انتخابات پیش رو توصیه های مقام معظم رهبری امام خامنه ای را در این زمینه دنبال خواهند کرد.

وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی توسط حماس عنوان کرد: جبهه مقاومت در موضوع طوفان الاقصی عملکرد غرورآفرینی داشته و رژیم صهیونیستی را به درستی بی آبرو کرده و بنا به فرموده امام خامنه ای امروز دیگر این رژیم غاصب، ضربه فنی شده. شکی نیست که این خیزش جهانی و زلزله ای که در سرزمین اشغالی برپا شده به برکت حضرت امام (ره) و کشتی بانی مقام معظم رهبری بوده است.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) با انتقاد از اخذ وجوهات شرعی توسط غیر روحانیون متذکر شد: در گذشته تعدادی از علماء وارسته در هر شهر وجود داشتند که محل رجوع مردم برای پرداخت حقوق الهی نسبت به اموالشان بودند، اما متأسفانه امروز دریافت کنندگان وجوهات شرعیه افزایش بی قائده ای یافته و همین موضوع باعث شده به اعتماد مردم متدین خدشه وارد شود.

مسئول مدرسه علمیه محمودیه شیراز با اشاره به ورود خیریه ها به جمع آوری وجوهات شرعیه اذعان داشت: از دستگاه هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) که در جریان موضوع هستند توقع نظارت بیشتری در این خصوص وجود دارد،چرا که این قبیل خیریه ها وجوهات را بدون داشتن هیچ اختیاری در این زمینه ، آنرا هزینه می کنند و حتی برخی هزینه در مواردی که شرعا مجاز نیست مصرف می کنند.

وی افزود: ویژگی بارز روحانیت از گذشته این بوده که به امور مردم رسیدگی می کرده و در بر طرف ساختن مسائل جامعه نقش محوری داشته است . اما امروزه برخی هجمه ها به روحانیت وارد می شود که منصفانه نیست، در حالی که قطعا روحانیت از مشکلات روز مردم و جامعه خبر دار است و خود از اقشاری محسوب می شود که با بیشترین مشکلات دست به گریبان است و حتی در تامین دارو، مسکن و مسائل معیشتی دچار تنگنا است و این مطلب کاملا بر افرادی که با این طبقه ارتباط دارند روشن است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه با تبریک هفته بسیج تصریح کرد: بسیج در همه فراز و نشیب های انقلاب حضور تعیین کننده داشته است و آنچه امروز در جهان اسلام و بیداری مردم در جهان شاهد هستیم از آثار و برکات بسیج است و حتی این بسیج بود که توطئه صهیونیستی سال گذشته کشور را از کار انداخت.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با انتقاد از راه اندازی «خیابان غذا» در شیراز بدون ملاحظات فرهنگی گفت: عجیب است که مصوبه دوره قبل شورای اسلامی شهر شیراز باید در این دوره و از سوی اعضایی که دارای سابقه ولایی و مذهبی هستند به اجرا در آید در حالی که آسیب های فرهنگی و اجتماعی آن نادیده گرفته شده است، قرآن به صراحت شب را زمانی برای آرامش می داند و ایجاد فعالیت شبانه ما را از سبک زندگی اسلامی ایرانی دور می کند و بر نهاد خانواده تأثیر منفی دارد، این در حالی است که مقام معظم رهبری تأکیدات فراوانی بر رعایت پیوست فرهنگی پیش از اجرای طرح های این چنینی دارند و اکنون در سومین حرم اهل بیت (ع) که باید الگویی برای جهان اسلام باشد، شاهد راه اندازی مراکز تجمع شبانه بدون ملاحظه ی پیوست فرهنگی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که دغدغه های مردم متدین و خانواده دوست شیرازی برای تبدیل شدن خیابان غذا به یک معضل فرهنگی اجتماعی رو به افزایش است، هیچ یک از دست اندرکاران این طرح در خصوص برطرف ساختن این نگرانی توضیحی ارائه نمی کنند در صورتیکه این ضرورت وجود دارد تا زمانی که برای این خیابان پیوست فرهنگی تهیه نشده از افتتاح آن جلوگیری شود.

طاهری در بخش دیگری از سخنانش موضوع گندم های آلوده را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: سؤال این است که وقتی آقای اژه ای در سال گذشته در سفر به بندرعباس دستور جلوگیری استفاده از ذرتهای آلوده را صادر کردند با چراغ سبز چه کسی این محموله وارد استان فارس شده ؟ و ما مطلع هستیم که شدت آلودگی ذرت ها به اندازه ای است که دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده حتی برای تهیه الکل طبی نیز قابل استفاده نیست لذا از استاندار، دادستان و مسئولین سازمان جهاد کشاورزی استان تقاضای ورود قاطع به این موضوع و شناسائی و برخورد با کسانی که به دنبال منافع این چنین کثیف هستند می باشیم.

وی با انتقاد از پیگیری سازمان میراث فرهنگی در برداشتن حریم امامزاده بی بی دختران بیان داشت: این مایه تأسف است که در سومین حرم اهل بیت (ع) و شهری که امامزادگان آن دارای احترام ویژه ای در بین مردم هستند، شاهد باشیم که برای رضایت یک سرمایه گذار، به دنبال برداشتن حریم این امامزاده باشند و به جای آن نرده بگذارند و آن را از یک مکان مقدس به یک پاتوق گردشگری تبدیل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha