شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خیاط

مدیر حوزه علمیه خراسان بر اهمیت رشد تولیدات در فضای مجازی با نگاه بین المللی تاکید کرد و از پیگیری لازم حوزه علمیه خراسان نسبت به این امر در قالب تفاهم های عملیاتی با سازمان ها و شرکت های مرتبط خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، امروز در ادامه جریان بازدید از مراکز و مدارس علمیه خراسان و دیدار با اساتید، کادر و طلاب مدارس با حضور در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه رضویه مشهد ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های آن، تلاش و گام های موثر و شایسته در زمینه اقدام های دیجیتالی و رسانه ای را ستود و آن را مزیت برشمرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه مبلغ موفق باید امروز به مهارت های حضور در فضای مجازی مسلط باشد، تصریح کرد: بسترهای سنتی عرصه تبلیغ همچنان در جامعه اثر داشته و خواهد داشت آنطور که شاید تبلیغ چهره به چهره را با هیچ چیز دیگری نتوان جایگزین کرد اما در عین حال نباید از این نکته غافل شد که امروز دنیای مجازی و هوش مصنوعی رشد چشمگیری را تجربه نموده و از این رو باید طلاب و اساتید مدارس با این عرصه ها روزآمد و کارآمد بشوند.

وی بر اهمیت بحث رشد تولیدات در فضای مجازی با نگاه بین المللی تاکید و خاطرنشان کرد: امروزه با تلاش های صورت گرفته، زیرساخت های فضای مجازی در کشور فراهم است که می بایست حوزویان در ارائه محتوای متناسب بکوشند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که طی صحبت های انجام شده با مسئولان مخابراتی و بخصوص همراه اول، کارهای خوبی با استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه خراسان می تواند در پی تولیدات ارزشمند به ثمر برسد، ابراز کرد: حوزویان با ارائه محتواهای فاخر دینی و ارزشمند می توانند در مقابله با فعالیت های دشمن نیز اثرگذار باشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین در این دیدار توان بانوان برای حضور در عرصه مجازی به خصوص در راستای مقابله با فتنه هایی مانند «زن، زندگی آزادی» را که از سوی دشمن دنبال می شود، یادآور شد و آن را تاثیرگذار عنوان کرد.

وی در ادامه از اقتضائات حوزه های خواهران در مسئله تحصیل و تعلیم گفت و به تلاش های صورت پذیرفته به منظور ساماندهی در این زمینه اشاره کرد که از ابتدای مدیریت پیگیری هایی لازم و جدی صورت گرفته است.

مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین با بیان این که کسی که در رشته ای غیر از فقه و اصول در مقطع خارج به طور تخصصی تحصیل می کند، ضرورت ندارد مطالب غیرمرتبط با رشته خود را بگذارند که این امر هم تصویب شده، اظهار کرد: این قضیه به طور جدی در سطوح 2 و 3 نیز پیگیری خواهد شد. البته طلاب و دانش پژوهان می بایست آنچه لازم است بگذرانند و حتی در رشته های تخصصی به مقدار قابل قبول و متنابه، آموزش صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با اشاره به اهمیت حضور طلاب در نهادهایی همچون آموزش و پرورش با رویکرد اثرگذاری، عنوان کرد: البته در مجموعه حوزه علمیه خراسان نیز به طلاب مستعد نیاز است که می بایست این مسئله مدنظر باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه به مسائل آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی و... مطرح شده از سوی طلاب، اساتید و کادر مدرسه پاسخ داد و نسبت به موضوعاتی همچون اهمیت فرزندآوری و تربیت فرزندان صالح در بنیان و کانون گرم خانواده تاکید کرد. وی به انجام و ایفای راهبردی رسالت سیاستگذاری، راهبری و نظارت توسط ستاد یعنی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان اشاره کرد که به طور جدی و با دقت پیگیری و دنبال می شود.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha