شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان نتیجه عبادت خالصانه و طی مسیر درست و حقیقی عبودیت را ضمانت حق تعالی به نصرت و یاری بندگان عنوان کرد و این عبودیت خالصانه را موجب رضایت الهی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان امروز با طلاب و اساتید مدارس علمیه برادران شهرستان تایباد دیدار و گفتگو کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان در این دیدار گفت: دنیایی که در آن زندگی می کنیم پیچیده است و افراد لحظه به لحظه با مشکلات، مسائل و دوراهی هایی برای تصمیم گیری برخورده و مواجه می شوند که می بایست در بزنگاه ها و شرایط موجود به درستی اقدام کنند.

وی با بیان این که در موضوعات مختلف انسان باطن یک تصمیم را نمی داند و با ابهامات روبرو است، ابراز کرد: در دعای افتتاح نیز به خدا عرضه می داریم که مصلحت خود را نمی دانم و از این رو تو به من روی می آوری اما من به تو پشت می کنم، زیرا عاقبت امر را می دانی در حالی که من نمی دانم.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که اگر دستمان را نگیرند در بسیاری از موارد درست عمل نخواهیم کرد، افزود: بنابراین برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشیم باید از راهکارها و راهبردهای بیان شده در فرمایشات حضرت فاطمه زهرا(س) و ائمه معصومین(ع) استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که عمده گرفتاری های انسان بدین سبب ایجاد می گردد که می خواهد کار خدایی کند و حق تعالی را فراموش می کند، گفت: این درحالی است که باید در زندگی همواره خداوند را مدنظر داشت و به وجود او در تصمیم و انتخاب زندگی تکیه کرد.

وی به مسئله غزه اشاره و از تحلیل های غیرخدایی و مادی برخی تحلیلگران گفت که در نهایت به کنارکشیدن حماس می رسند در حالی که منطق خدایی آن است که انسان ها به وظایف خود عمل کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که در هر حرکتی مشکلاتی نیز وجود دارد، اظهار کرد: مسئله مهم آن است که افراد امور را باید با دید مادی نگاه نکنند و به وظیفه خود به درستی عمل نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط از شکست و تسلیم رژیم صهیونیستی در قضایای اخیر غزه گفت و این امر را به علت مدنظر آن دانست که مجاهدان حماس می دانند «إِنَّ مَعِیَ رَبِّی سَیَهْدِینِ» تکیه و اعتماد بر یاری خداوند متعال قطعا نتیجه بخش است.

وی اخلاص و انجام رسالت و وظیفه را متذکر شد و نتیجه عبادتی اینگونه را «صعود» عنوان کرد که در مقابل نیز خداوند متعال بنا به نکته «مَنْ أَصْعَدَ إِلَی اللَّهِ خَالِصَ عِبَادَتِهِ أَهْبَطَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ أَفْضَلَ مَصْلَحَتِه» در دعای افتتاح بهترین مصلحت خود را بر بندگان نازل می کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به آیه «ِ وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا ِ وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ» ابراز کرد: چنانچه بخش اول را که وظیفه انسان هاست به درستی انجام دهیم دغدغه و نگرانی برای پس از آن نیز نخواهد بود زیرا خداوند متعال بنا به سنت الهی، امور را سامان خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط نتیجه عبادت خالصانه و طی مسیر درست و حقیقی عبودیت را ضمانت حق تعالی به نصرت و یاری بندگان عنوان کرد و توجه به این نکته را نیز در تصمیم گیری ها درست و موثر خواند که این عبودیت حقیقی و خالصانه بدون منت، رضایت الهی و خشنودی قلب حضرت زهرای مرضیه(س)، امیر مومنان(ع) و فرزندان معصوم ایشان را نیز در بر خواهد داشت.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha