شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که هرچه زمان می گذرد، بر عمق شجره طیبه بسیج افزوده می شود، گفت: یکی از ثمرات بسیج، تجلی و نمایش آنچیزی است که امروز در غزه و در قالب جریان پرافتخار حماس شاهد آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، این هفته را که با تدبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به این نام نامگذاری شده است مصداق بارز آیه ۲۴ سوره ابراهیم «أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ» عنوان کرد و گفت: بسیج به تعبیر امام راحل(ره) شجره طیبه و درخت تناور و پرثمر است.

وی بسیج را به مصداق بارزی از همین آیه و به تعبیری درخت تناور و پرثمر دانست که ثمره های شیرین خود را به تناسب ایام در اختیار قرار می دهد و تصریح کرد: شجره طیبه بسیج، حاصل تدبیر و درایت و یکی از مهمترین اقدامات راهبردی امام راحل(ره) در راستای حفظ دستاوردهای ماندگار انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که اگر بسیج و این اقدام دوراندیشانه امام راحل(ره) نبود، پس از گذشت یکسال از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقات ناگواری برای ما می افتاد و شرایط ناگواری ایجاد می شد، خاطر نشان کرد: بسیج توانست در طول این سال ها، اقدامات اساسی، موثر و ارزشمندی را انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که هرچه زمان می گذرد، بر عمق این شجره طیبه افزوده می شود و این درخت تناورتر می شود، پربارتر و پرثمر تر می گردد، ابراز کرد: یکی از ثمرات کوچک این درخت تناور، تجلی و نمایش آنچیزی است که امروز در غزه و در قالب جریان پرافتخار حماس شاهد آن هستیم.

وی با بیان این که حماس در صحنه فلسطین به عنوان ثمره شجره طیبه بسیج، هویت یک ملت را زنده کرده است که برای اولین بار بعد از ۷۵ سال ابتکار عمل را در فلسطین به دست گرفتند و طعم تلخ شکست را به رژیم کودک کش و غاصب صهیونیست چشانده و آنان را وادار کردند تسلیم خواسته های مردم فلسطین بشود، گفت: این جنگ ۵۰ روزه که این روزها منجر به آتش بس شده است، برای دشمن بدون دستاورد اما برای گروه حماس بیش از ۵۰ دستاورد داشت.

مدیر حوزه علمیه خراسان یکی از این دستاوردها را در فرمایشات رهبر معظم انقلاب دانست که توانست ضربه جبران ناپذیری را به رژیم صهیون وارد نمایند و اظهار کرد: آنچه که در صحنه فلسطین اتفاق افتاد برای اولین بار ایجاد شد، یک ثمره از درخت تناور بسیج می باشد که همچنان نیز در حال گسترش و بالندگی بدون توقف و ایستایی است.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که در هر زمان و هرجا میوه شیرین این درخت تناور بیشتر احساس شده و همه مردم خاطره شیرین از ثمرات آن دارند، عنوان کرد: این درخت پرثمر در طول سالیان بالنده تر شده است که امیدواریم روز به روز نیز آثار خود را برای دنیای اسلام بیش از پیش به ارمغان آورد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha