شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر /  دیدار دکتر رجبی دوانی رئیس بنیاد ایران شناسی با امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه کار در عرصه فرهنگی نیازمند حمایت است، گفت: در استان همدان، سند فرهنگی و سند قرآنی نوشته شده و رونمایی نیز شده و با وجود صرف هزینه و وقت اما به دلیل عدم حمایت‌های لازم به مرحله اجرا نرسیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در دیدار با دکتر محمدحسین رجبی دوانی رئیس بنیاد ایران شناسی با بیان اینکه همدان تلفیقی از عقلانیت و عشق است، اظهار داشت: در همدان باباطاهر نماد عرفان و عشق و بوعلی نیز مظهر عقلانیت محض است.

وی با بیان اینکه همدان دارای برجستگی‌های خاصی است، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیری که در خدمت ایشان بودیم فرمودند همه ارزش‌های تمدنی یک کشور در همدان وجود دارد که تأکید ایشان نسبت به گذشته درخشان، نشان دهنده ریشه دار بودن این ملت است.

امام جمعه همدان افزود: همدان در قرن ۴ و ۵ سابقه درخشانی در عرصه‌های مختلف داشته و در همان دوران که غرب درگیر قرون وسطی بوده، در اینجا تمدن ایرانی را داشته‌ایم و لذا باید این آموزه‌ها به نسل جدید منتقل شود.

وی با بیان اینکه همدان دارای علمای بسیاری در طول تاریخ بوده، خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه زودتر شاهد تدوین دانشنامه علمای استان باشیم و بتوانیم این بزرگان را به نسل‌ جوانی که کمتر آنها را دیده‌اند معرفی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه متأسفانه اقدام عملی در معرفی پایتخت تاریخ و تمدن و بزرگان همدان در داخل استان انجام نشده است، گفت: امروز باید تلاش کنیم تا گذشته خود را به‌درستی به نسل جدید معرفی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دشمن تلاش می‌کند تا ملت ما را ملتی بی‌هویت معرفی کند، خاطرنشان کرد: گاهی از موارد در فضای مجازی با برخی محتواها روبرو می‌شویم که در قالب طنز نکات منفی را به یک ایرانی منسوب می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه روایتی از امام صادق(ع) نقل شده مبنی بر اینکه به فرزندان خود حدیث یاد دهید در غیر این‌صورت آنها به انحراف کشیده می‌شوند، یادآور شد: دشمن می‌خواهد ایران را بر خلاف آنچه واقعیت است به‌نسل جدید معرفی کند و به بیان دیگر آنجایی که مباحث سیاسی ورود می‌کند مباحث علمی به انحراف کشیده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نیازمند حمایت دولت به معنای واقعی کلمه در این عرصه هستیم، اظهار کرد: امیدواریم با کمک‌ها و حمایت‌های دولت شاهد ثمره لازم در جامعه باشیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه کار در عرصه فرهنگی نیازمند حمایت است، تصریح کرد: در استان همدان سند فرهنگی و سند قرآنی نوشته شده و رونمایی نیز شده و با وجود صرف هزینه و وقت اما به دلیل عدم حمایت‌های لازم به مرحله اجرا نرسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند در مسئله‌ زن موضع ما در قبال مدعیان ریاکار غربی موضع مطالبه است نه دفاع، خاطرنشان کرد: در عرصه تاریخ باستان نیز باید بگوییم همزمان با ایران، اسلام در کشورهای دیگر نیز وارد شده، پس چرا این کشورها نتوانستند امثال بوعلی سیناها را تربیت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه اکثریت علمای اهل سنت و شیعه اهل ایران بودند، تصریح کرد: این نشان می‌دهد ظرفیت تمدنی در این کشور وجود داشته و با آمدن اسلام با آن تلفیق شده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابراهیمی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    امام علی(ع) فرمودند: از دست رفتن حاجت بهتر از طلب كردن آن از نااهلان است!