شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / همایش جهادگران تبیین ویژه مبلغین همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: امروز در برابر سیل عظیم شبهه‌ها نیازمند کاری اساسی و پر قدرت هستیم و در این بین باید از ظرفیت مبلغان و روحانیون به نحو احسن استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری امروز در همایش جهادگران تبیین ویژه مبلغین که در سازمان تبلیغات اسلامی همدان برگزار شد، با اشاره به اینکه در عرصه تمدن نوین اسلامی، نیازمند کار عظیم و جهادی در عرصه جهاد تبیین هستیم، اظهار کرد: امروز در برابر سیل عظیم شبهه‌ها نیازمند کاری اساسی و پر قدرت هستیم و در این بین باید از ظرفیت مبلغان و روحانیون به نحو احسن استفاده شود.

وی با تأکید بر اهمیت انسجام و همدلی در بین روحانیون، گفت: در عرصه نظم نوین جهانی نباید از گفت‌وگوها و تبادل نظرها غافل شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در عرصه تلاش برای جهاد تبیین، متاسفانه خیلی از ابزارها و روابط اجتماعی از ما گرفته شده است، یادآور شد: امروز باید ساز و کارهای مناسبی برای ارتباط گیری با جامعه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه امامین انقلاب مسیر را برای ما مشخص کردند، اظهار کرد: در ادامه راه به دلیل آنکه نرم افزار ارایه اسلامی را در مقیاس کلان طراحی نکردیم و با توجه به اینکه نظام سرمایه داری حاکم و نظام‌های مختلف همان نظام قبلی است، لذا با برخی مشکلات روبرو هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با تأکید بر اینکه اگر تنها به تبیین مسائل فرهنگی بپردازیم آزردگی خاطر ایجاد می‌شود، بیان کرد: به دلیل آنکه نظام کارشناسی ما تغییر نکرده، بنابراین در کنار تبیین مسائل فرهنگی باید به نقد ساختارها نیز بپردازیم.

وی افزود: نمی‌توان با معلول جنگید و علت را رها کرد، به بیان دیگر زمانی که الگوی اشتغال، تحصیل و مدل سازی شهر، همه به نحوی است که بنیان خانواده را نابود می‌کند، پس نمی‌توان به‌تنهایی به‌مشکلات مربوط به‌برخی آسیب‌های اجتماعی که امروز در جامعه وجود دارد رسیدگی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) و نقطه انتقال فرهنگ به جهان، باید بر محور حرم توسعه پیدا کند، گفت: اگر شهری مبتنی بر الگوی مدرن ساخته شد، تفریحات آن نیز مدرن خواهد بود و این اتفاق پیامدهایی به‌همراه دارد.

وی با بیان اینکه در دهه ۶۰ برنامه وزرات‌خانه و نهادهای فرهنگی در عرصه جمعیت، کنترل جمعیت بود، اظهار کرد: امروز با گذشت چند دهه از آن ایام و کاهش جمعیت در کشور، اما مشاهده می‌کنیم که در برنامه هفتم تغییری در مأموریت‌های این دستگاه‌ها ایجاد نشده و تنها وزرات بهداشت آن‌هم در بحث عبارت‌ها تغییراتی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تصریح کرد: چالش ما ساختارهای موجود است حتی به اشتباه گاهی از موارد آنها را تقویت می‌کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha