شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
یس

حوزه / مدیر امور مساجد شهرستان کاشان، گفت: اگر خطبه‌ها و بیانات ارزشمند و افشاگری حضرت زینب (س) در شهرها و بلاد نبود، ماجرای کربلا در تاریخ گم شده بود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) ظهر امروز از طرف نماینده ولی فقیه در کاشان با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در حسینیه علی اکبر(ع) این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام علی باغستانی مدیر امور مساجد شهرستان کاشان در این مراسم ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، با بیان اینکه یک درس کامل دینداری در خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) وجود دارد، اظهار داشت: عوام فریبی در خواندن خطبه جعلی توسط دشمن، از ضربه و درد پهلوی حضرت زهرا(س) بالاتر است.

مدیر امور مساجد شهرستان کاشان، با بیان اینکه مکتب یعنی دین، پیامبر، امام و ولایت شناسی، یادآور شد: حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانشان در دفاع از ارزش‌های دینی و ولایت به شهادت رسید.

حجت الاسلام باغستانی با بیان اینکه دفاع از ارزش‌های دینی و ولایت در جهان اسلام ادامه دارد، ابراز کرد: کسانی که مکتب و مبنای دین برایشان خوب تبیین شده، فدایی دین هستند.

وی با بیان اینکه گریه بر مظلومیت امام حسین(ع) باید عالمانه و همراه با دفاع از ارزش‌های دینی باشد، تصریح کرد: در شهری با بیش از هزار هیئت و تشکل‌ مذهبی زندگی می‌کنیم که مردم آن با جان و دل در این عرصه مایه می‌گذارند و عزاداری می‌کنند و لذا نباید تنها به ظاهر قضیه توجه کرد، بلکه باید دید که خروجی اینگونه مجالس چیست؟

مدیر امور مساجد شهرستان کاشان با بیان اینکه اگر مردم در صحنه نباشند اتفاقات زمان حضرت علی (ع) دوباره تکرار می‌شود، بر لزوم تبیین درست مکتب(ع) اهل بیت(ع)، خطبه فدک و جریان حضرت سیدالشهداء(ع) در جامعه تأکید کرد و گفت: زمانی ظهور امام امام زمان(عج) تحقق پیدا خواهد کرد که انسجام عمومی جامعه شکل بگیرد.

حجت الاسلام باغستانی یادآور شد: اگر نام حاج قاسم سلیمانی‌ها را می‌شنویم و ولی امرمسلمین قاطعانه می‌فرماید حاج قاسم خودش مکتب است، برای این است که این مکتب برایش خوب تبیین شده است.

وی به رسالت حضرت زینب (س) در کربلا اشاره کرد و یادآور شد: اگر خطبه‌ها و بیانات ارزشمند و افشاگری حضرت زینب (س) در شهرها و بلاد نبود، ماجرای کربلا در تاریخ گم شده بود.

مدیر امور مساجد شهرستان کاشان تصریح کرد: فاطمیه‌ها و اربعین‌ها یک مکتب برای شناخت زمان قدسیه می‌باشد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha