یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
یس

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: بزرگترین ظلم، ظلم به ولایت علی بن ابی طالب(ع) است و حضرت زهرا(س) نیز برای دفاع از ولایت الهیه به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گذشته در جمع منتخبان مسابقات حفظ و قرائت قرآن نیروی زمینی ارتش که از سراسر کشور در جوار بارگاه سلطان علی ابن امام محمد باقر(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ارزش و قدر نظام اسلامی را بدانید که با تبعیت از ولایت فقیه، ارتش به لشکر اسلام و امام زمان(عج) تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه وجود ولایت الهیه، بالاترین نعمتی است که در این دنیا وجود دارد، گفت: امروز در دنیا رهبر یک کشور الهی و با نصب عام، منصوب امام زمان (عج) است و این جای شکر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه حافظان قرآن شکرگزار خدا باشند که چنین نعمتی به آنها داده است، اظهار کرد: کسانی که با صوت زیبا تلاوت نمودند و نیز کسانی که حافظ بودند، خدا را شاکر باشند.

امام جمعه کاشان وظیفه همگان را انتقال معارف دین به نسل جدید دانست و خاطرنشان کرد: سخنرانی تبیینی در مدارس و یا قرائت قرآن با صوت زیبا در یک جمع جوان، می‌تواند دل‌ها را بسوی معنویت جذب کند.

وی با بیان اینکه باید بمباران دشمن در عرصه فرهنگی را جدی بگیریم، یادآور شد: مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد حضرت امام(ره) فرمودند، «ایمان و امید مردم و جوانان مدام در حال بمباران است، این را جدی بگیرید».

امام جمعه کاشان با بیان اینکه با تقویت امید و ایمان می‌توان در برابر بمباران دشمن ایستاد، خطاب به قاریان ممتاز قرآن ابراز کرد: خدا از طریق قرآن سلاح امید و ایمان را به شما داده، مبادا از این وظیفه کوتاهی کنید و غافل شوید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه در کنار تلاوت‌های زیبا و حفظ خوب، از تفسیر قرآن و نهج البلاغه نباید غفلت کرد، گفت: فعالان قرآنی از تفسیر استاد قرائتی، آیت الله العظمی مکارم و تفاسیر المیزان و تسنیم در برنامه‌ریزی‌های خود استفاده کنند.

امام جمعه کاشان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه من و خانواده در سال، منتظر آیت الله العظمی جوادی آملی با کتاب‌های جدیدی تألیف کرده‌اند هستیم، اظهار کرد: ریشه آثار شهید مطهری(ره) که مبنای فکری نظام اسلامی است، تسنیم و تفسیر المیزان است.

وی قرآن را کتاب شفابخش دانست و اظهار کرد: امیرالمومنین(ع) می‌فرماید «ما قَسَتِ القلوبُ إلّا لِکَثْرةِ الذُّنوبِ»، قلب قسیّ نمی‌شود مگر بخاطر کثرت گناه.

وی با طرح این سوال که بزرگترین گناه و منکر در این عالم چه گناهی است؟، یادآور شد: برای پاسخ از خطبه غدیر کمک می‌گیرم زمانی که پیامبر(ص) دست مبارک امام علی(ع) را بلند کردند و فرمودند: «مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ» و سپس فرمود: بالاترین معروف این است که این حرف مرا به همه جا برسانید، بنابراین بزرگترین ظلم، ظلم به ولایت علی بن ابی طالب(ع) است و حضرت زهرا(س) نیز برای دفاع از ولایت الهیه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha