چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/حجت الاسلام مصلح گفت: نمازهای پنج گانه روزانه، چنان روح و قلب انسان را شستشو می‌دهد که آثاری از گناه در آن باقی نمی گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان صبح امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان طالقانی برازجان ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: انسان موجود فراموش کاری است که نیازهای واقعی زندگی روزانه و نیازهای خیالی و عشق به شهوات او را به خود فراموشی مبتلا می‌کند و لذا مهمترین آثار نماز بیدار ساختن انسان و پایان دادن به خود فراموشی است، زیرا هنگامی که یاد خدا به میان آمد، وضع به کلی دگرگون می‌شود.

وی افزود: اگر نگاهی به مقدمات نماز و شرایط دیگر آن بیندازیم، بیانگر نقش مهم نماز در تربیت انسان و رساندن او به جوار قرب الهی است.

امام جمعه برازجان، با اشاره به خطبه ۱۹۹ نهج البلاغه، یادآور شد: امام علی(ع) در ارتباط با اهمیت و آثار نماز می‌فرماید: «نماز را به خوبی مراقبت کنید و در محافظت آن بکوشید، زیرا نماز بر همه مؤمنان در اوقات مخصوص واجب است، به عنوان فریضه واجب بر مؤمنان مقرّر شده، آیا پاسخ دوزخیان را در برابر این سؤال که چه چیز شما را به دوزخ کشانید؟ نمی‌شنوید که می‌گویند ما از نمازگزاران نبودیم، نماز، گناهان را فرو می ریزد، همچون فرو ریختن برگ از درختان و طناب‌های معاصی را از گردن‌ها می‌گشاید».

حجت الاسلام مصلح با استناد به سخنی از رسول اکرم، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) نماز را به چشمه آب گرمی تشبیه کرد که بر در خانه انسان باشد و او هر شبانه روز پنج مرتبه خود را در آن شستشو می‌دهد که بی‌شکّ چرک و آلودگی در بدنش باقی نخواهد ماند، نمازهای پنج گانه روزانه نیز چنان روح و قلب انسان را شستشو می‌دهد که آثاری از گناه در آن باقی نمی‌گذارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha