یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خمین

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، نماز انسان را از افتادن در شبهات، گناهان و انحرافات حفظ می‌کند و رضایت و خشنودی الهی را همراه خود دارد، برپایی نماز به‌خصوص به جماعت در مساجد، نمازخانه‌های مدارس و مراکز مختلف تأثیرات معنوی بسیار خوبی در جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، آیین اختتامیه دوره آموزشی طرح مبین، یاوران نماز، امروز با حضور دکتر ضرغامی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در شهرستان خمین برگزار شد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به تفسیر سوره انسان، به تشریح فلسفه خلقت انسان و تربیت فرزندان صالح پرداخت و اظهار داشت: سوره انسان درباره آفرینش و راهنمایی انسان، ویژگی‌های نیکوکاران و نعمت‌هایی که پروردگار به بشریت می‌دهد و همچنین جایگاه قرآن کریم و مشیت الهی سخن می‌گوید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، به جایگاه نماز در خانواده و زندگی اشاره کرد و گفت: طبق حدیث پیامبر خدا (ص)، نماز ستون دین است، نماز انسان را از افتادن در شبهات، گناهان و انحرافات حفظ می‌کند و رضایت و خشنودی الهی را همراه خود دارد، برپایی نماز به‌خصوص به جماعت در مساجد، نمازخانه‌های مدارس و مراکز مختلف تاثیرات معنوی بسیار خوبی در جامعه دارد.

وی در مورد اهمیت و جایگاه والای تربیت فرزندان صالح و ولایتمدار، تصریح کرد: تربیت فرزندان در خانواده بسیار حائز اهمیت است که باید برای این امر مهم برنامه‌ریزی کافی شود تا از افتادن فرزندان در شبهات رسانه‌های معاند انقلاب و اسلام و معضلات اجتماعی جلوگیری شود و با تربیت صحیح و اسلامی، فرزندانی را تقدیم جامعه کنند.

در ادامه دکتر ضرغامی اظهار کرد: مربیان تربیتی همان شجره طیبه هستند که باید بتوانند با دانش آموزان با استدلال، منطق و حکیمانه برخورد کنند.

وی خاطرنشان کرد: مربیان طرح مبین باید بتوانند ارتباط دو جانبه با دانش آموز داشته باشند و با درایت، حوصله، نرمی، صحیح و منطقی پاسخگوی شبهات باشند.

نماز انسان را از افتادن در شبهات، گناهان و انحرافات حفظ می‌کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha