شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر /  همایش فصلی ائمه جماعات دانشگاه علوم پزشکی

حوزه / امام جمعه همدان گفت: ائمه جماعات در دانشگاه‌ها ضمن حضور در جمع دانشجویان باید به عنوان یک دوست شنونده حرف‌ها و دغدغه‌های جوانان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در همایش فصلی ائمه جماعات دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به روایتی از حضرت امیر(ع) مبنی بر اینکه استنکاف از علم منجر به گمراهی جامعه می‌شود، اظهار داشت: اینکه برخی افراد جاهل در جامعه ظهور و بروز پیدا می‌کنند و از فهمیدن استنکاف می‌کنند به علت تضییع علم عالمان در جامعه است.

وی با بیان اینکه تنها با علم علما کسی هدایت نمی‌شود، تأکید کرد: برای تحقق هدایت باید علم علما در کنار اخلاق آنها باشد تا نتیجه آن هدایت در جامعه باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به اهمیت حضور علما و روحانیون در کنار و همراه مردم، گفت: جامعه شناسی و مخاطب شناسی از نکات ضروری برای روحانیون است.

وی با بیان اینکه کوتاه‌ترین خطبه‌ها و سخنرانی‌ها متعلق به پیامبر گرامی اسلام بوده است، یادآور شد: پیامبری که مدینه العلم بود و بنایش بر هدایت جامعه است، برای هدایت تنها سخنرانی نمی‌کند و در کنار مردم و در عرصه‌های مختلف حضور داشتند و با مردم ارتباط برقرار می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: البته خطبه غدیر به لحاظ اقتضائاتی که داشت و یا منابر دیگر طولانی می‌شدند، اما پیامبر کوتاه‌ترین خطبه‌ها و سخنرانی‌ها را داشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه در فضای دانشگاه باید بتوانیم با دانشجویان ارتباط برقرار کنیم، مطرح کرد: این ارتباط و دوستی با دانشجویان تنها با سخنرانی محقق نمی‌شود و نیازمند حضور در بین دانشجویان و گفت‌وگو با آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه عمامه‌ای که بر سر داریم یعنی من خودم را نسبت به اسلام مسئول می‌دانم و دغدغه‌مند هستم، اظهار کرد: اگر جایی علیه اسلام تبلیغ و یا هجمه‌ای می‌شود من روحانی باید در آنجا حضور داشته باشم و به وظیفه خود عمل کنم، همانند افسر راهنمایی که نسبت به ترافیک مسئول است.

وی تصریح کرد: روحانیونی که در نهادهای مختلف اقامه نماز دارند، خوب است مدتی قبل از اذان در محل حاضر شوند و با کارمندان و یا اهالی منطقه به گفت‌وگو بپردازند.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه باید با حضور بیشتر در خوابگاه‌های دانشجویی، شنونده حرف و دغدغه‌های دانشجویان باشیم، گفت: امروز باید شنونده خوبی باشیم و با حضور در جامعه و دانشگاه‌ها دوست خوبی برای دانشجویان باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha