چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان با بیان این که نباید به بهانه انجام کار فرهنگی دست به هر اقدامی برای جذب جوانان زد گفت: ما باید کار درست را انجام دهیم و این مسئله که گناه کوچکی را انجام دهیم تا دیگران گناه بزرگتری انجام ندهند درست نمی باشد .

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار معاون فرهنگی شهرداری اصفهان ضمن قدردانی از اقدامات فرهنگی شهرداری اصفهان با اشاره به این که جذب جوانان و مردم با انجام کار خلاف مقدور نمی باشد، اظهار داشت: در رابطه با کارهای فرهنگی، نباید برای جذب جوانان کار خلافی انجام دهیم و بگوییم که اگر این کار خلاف را انجام ندهیم خلاف بزرگ تر را انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان این که نباید به بهانه انجام کار فرهنگی، دست به هر اقدامی برای جذب جوانان زد گفت : ما باید کار درست را انجام دهیم و این مسئله که گناه کوچکی را انجام دهیم تا دیگران گناه بزرگتری انجام ندهند درست نمی باشد و این امر لزومی ندارد و در اسلام نیز ممنوع است و حتی در جزئیات نیز نباید غیراسلامی عمل کنیم و نباید با انجام حرام برای مردم ایجاد نشاط کنیم.

وی افزود: مسئله دیگر این است که براساس روحیه تشبه به برتر می خواهیم از دنیا عقب نمانیم، در حالی که این کوته فکری است که خود را شبیه غرب یا آمریکا کنیم و در این جنایات اخیر نیز متوجه شدیم که نباید به آنها شبیه شد.

امام جمعه اصفهان با تأکید بر حفظ روحیه معنوی و بزرگداشت آن تصریح کرد: هنوز روحیه تشبه به برتر در ما وجود دارد و دیگران را برتر می دانیم، در حالی که خود فرهنگی غنی داریم.

وی اضافه کرد: نباید اموری که شباهت به فرهنگ غرب دارد را دنبال کنیم و صریح قرآن نیز است که می فرماید از آنها تبعیت نکنید چرا که مردم را گمراه می کنند و بسیار مهم است که در کارهای فرهنگی این مسئله را تلقین به خود کنیم.

نماینده ولی فقیه در اصفهان در ادامه به استفاده از تقسیم بندی مناطق پانزده گانه شهرداری برای انجام امورفرهنگی و به کارگیری امکانات فرهنگی محلات اشاره کرد و گفت: برای انجام کار فرهنگی چارچوب درست را دارید، به این معنا که شهرداری درهرقسمتی از شهر امکاناتی دارد ولذا برای انجام کارفرهنگی به آن اختصاص داده و زیر نظر داشته باشید.

وی استفاده از ظرفیت و نقش و تاثیرمساجد برای انجام امور فرهنگی در محلات را مهم دانست و افزود: از مساجد هر منطقه بازدید و مساجد را درامور فرهنگی محله مشارکت دهید ومساجد را رونق دهید، به ویژه این که در دوران کرونا بسیاری از مساجد افت کردند.

امام جمعه اصفهان هم چنین به مسئله امکانات ویژه معلولان در سطح شهر نیز اشاره کرد و گفت: یکی از اقداماتی که باید در شهر انجام گیرد رسیدگی به امکانات شهری ویژه معلولان است و این در شرایطی است که هر سال به دلیل تصادفات رانندگی به آمار معلولان اضافه می شود.

در ابتدای این دیدار کمال حیدری، معاون فرهنگی شهرداری اصفهان به برخی از مسائل و محورهای اقدامات فرهنگی انجام شده در شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: محور برنامه های فرهنگی در شهرداری اصفهان، محله محوری می باشد و به هر مناسبتی در دل محلات برنامه ریزی شده و با هم افزایی با سایر نهادها، جلساتی برگزار می شود.

وی افزود: بیشترین تمرکز مجموعه شهرداری نیز بر حوزه نوجوانان و پس از آن روی بانوان است به ویژه درمحلات که موضوع بانوان و دختران در بسیاری از مسائل مغفول مانده است و از طرف دیگر اشتیاق بروز اجتماعی نیز وجود دارد.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مختلف دستگاه ها برای انجام اقدامات فرهنگی موثر در محله های شهراصفهان تصریح کرد: از جمله با آموزش و پرورش تفاهم نامه ای برای استفاده از مدارس در محلات نوشته شده است.

حیدری افزود: علاوه بر آن از ابتدای سال تاکنون نیز حدود یک هزار و سیصد برنامه فرهنگی در شهر اصفهان برگزار شد که از جمله آنها جشنواره کودک بود که در ۲۵ نقطه در محلات اصفهان فیلم اکران شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • . IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    2 0
    احسنت
  • رضا IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 1
    اول باید پرسید کجای نظام عمل غیر اسلامی صورت گرفته ؟