دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
ساوه

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: حضرت فاطمه (س) اگر در خانه می‌ماند و به امور خانه بسنده می‌کرد، به ایشان هتک حرمت نمی‌شد اما ایشان دفاع از ولایت را بر خود واجب و لازم دانستند و در این راه، به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) ساوه، همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، نشست اخلاقی با سخنرانی حجت الاسلام دهقان یزدی از مدرسین حوزه علمیه قم و با حضور اساتید و طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام یزدی با بیان اینکه از نظر قرآن برای انسان سه امتیاز معرفی شده است، اظهار داشت: امتیاز اولی که قرآن به انسان میدهد با توجه به آیه «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ» در گرو تقوای اوست.

وی با بیان آیه ۹ سوره زمر دومین وجه تمایز و برتری انسان‌ها را علم آنها معرفی کرد و گفت: سومین امتیاز ابعاد جهاد برای انسان‌ها می‌باشد.

وی در ادامه به ابعاد مختلف جهاد از جمله بُعد فرهنگی، علمی و جهاد با نفس اشاره کرد و یادآور شد: ما طلاب حوزه علمیه باید هر سه ویژگی را داشته باشیم، یک طلبه هم باید عفیف باشد، هم علم داشته باشد و هم در عرصه فرهنگ، از فرهنگ سازان جامعه باشد.

حجت الاسلام یزدی به ویژگی‌های اخلاقی حضرت فاطمه(س) همچو خلوص در اعمال، صداقت و دفاع از حریم ولایت و امامت اشاره کرد و گفت: هرچیزی خالص و پاکش ارزش دارد و انسان نیز خالص و پاکش ارزشمند است.

وی با اشاره به ویژگی دفاع از حریم ولایت، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) اگر در خانه می‌ماند و به امور خانه بسنده می‌کرد، به ایشان هتک حرمت نمی‌شد اما ایشان دفاع از ولایت را بر خود واجب و لازم دانستند و در این راه، به شهادت رسیدند.

استاد حوزه علمیه، طلاب را به قرائت و تأمل در آیات قران و احترام به پدر و مادر، مخصوصا مادر توصیه کرد و یادآور شد: این اعمال از اموری است که خداوند برکات زیادی به حسب آنها به انسان خواهد داد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha