شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماندگاری

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: ویژگی های اخبار شیطان این است که فوق تخصص نیازشناسی با آدرس اشتباه است و ویژگی دوم شیطان فوق تخصص بودن ظاهرسازی با باطن خبیث است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری پیش از ظهر امروز در همایش مبلغین فاطمی اداره کلی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به روش های شیطان در اخبار و آدرس‌دهی اشتباه در زندگی افراد اظهار داشت: شیطان فوق تخصص نیازشناسی با آدرس اشتباه است و بیشترافراد نیز به دلیل این نیازشناسی اشتباه دچار بیراهه شده اند.

کارشناس مذهبی با بیان این که شیطان از کانال نیازها، انسان را گمراه می کند گفت: تمام افراد و حتی مسئولینی که دچار مشکل شدند از کانال نیاز آنها بوده است اما در عین حال خداوند در آیه ۲۱ سوره نور می فرماید " وَ لَوْ لا فَضْلُ اللهِ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَتُهُ ما زَکی مِنْکُمْ مِنْ أَحَدٍ أَبَداً وَ لکِنَّ اللهَ یُزَکِّی مَنْ یَشاءُ وَ اللهُ سَمیعٌ عَلیمٌ ".

وی افزود: ویژگی های اخبار شیطان این است که فوق تخصص نیازشناسی با آدرس اشتباه است ،هم چنان که تمام روسای جمهور آمریکا طرح کمک به کشورهای فقیر دارند، اما این در حالی که به اسم کمک و رفع نیاز، کشورها را غارت می کنند و این روش شیطان است.

ماندگاری ویژگی دوم شیطان را فوق تخصص بودن ظاهرسازی با باطن خبیث عنوان کرد و ادامه داد: در آیه ۲۱ سوره اعراف خداوند می فرماید" وَقَاسَمَهُمَآ إِنِّی لَکُمَا لَمِنَ ٱلنَّـٰصِحِینَ "رهبر انقلاب نیز فرمودند روش آمریکا و غرب روش دستکش مخملی با پنجه پولادی است.

وی اضافه کرد: سومین ویژگی اخبار شیطان فوق تخصص بودن در سوء استفاده از واسطه های ارزشی است و هر واسطه ارزشی که وجود دارد شیطان برای آن بدل درست کرده است.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: سومین ویژگی آن این است که شیطان در قیامت گمراه نمودن پیروان خود را حاشا می کند، اخبار شیطان اغواکننده است.

ماندگاری با تأکید بر این که نتیجه گوش دادن به خبر کاذب سه چیز است تصریح کرد:در وهله اول سبب تضعیف می شود و کاری می کند که مردم به طرف حق نروند، هم چنان که امروز می بینیم کاری کرده اند که مردم قرآن و روایت ولی خدا را نخوانند.

وی افزود: دشمن امروز کاری کرده است که مردم وقت نکنند و با بمباران خبری کسی خبر ولی خدا را نشوند، هم چنین با بمباران شایعه ولی خدا را تخریب می کنند، لذا با شایعه جبهه حق را تضعیف و تخریب می کند و در وهله سوم دست به تحریف می زنند یعنی بدل هایی برای حق درست می کنند.

ماندگاری در ادامه به تبیین و دسته بندی اخبار مشکوک پرداخت و عنوان کرد: اخبار مشکوک افراد را سرگردان می کند و در آیه ۳۴ سوره عبس که به عنوان یکی از راه های تذکر و امر به معروف و نهی از منکر نیز می باشد خداوند می فرماید :" یَوۡمَ یَفِرُّ ٱلۡمَرۡءُ مِنۡ أَخِیهِ " لذا حرف های مردم مشکوک است و در روز قیامت از آن فرار می کنند.

وی افزود: اخبار عالم سه دسته است که دسته اول صددرصد کاذب بوده و ویژگی آن گمراه کنندگی است، دسته دوم این است که اخبار مردم، مشکوک است و ویژگی آن سرگردان کننده بودن می باشد و در مقابل دسته سوم که اخبار صادق است.

ماندگاری ویژگی اخبار صادق را هدایت کنندگی آن بیان کرد و گفت: ویژگی بعدی اخبار صادق این است که در قیامت از مؤمن دفاع می کند" إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا " و انسان را تا مرز خلیفه اللهی پیش می برد و مصداق آن انبیا ، اولیا و شهدا بودند که همه اخبار خدا را گوش نمودند.

کارشناس مذهبی با اشاره به نحوه زندگی با اخبار خدا به عنوان سه گام سبک زندگی گفت: اولین گام پرسش قبل از عمل است، به این معنا که باید ابتدا در هر امری از خدا پرسش نمود که رکن و پایگاه آن مسجد و قرآن است.

وی خاطرنشان کرد: دومین گام و راه استفاده از اخبار صادق، عمل می باشد، هم چنان که خداوند نیز می فرماید" أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ " و سومین گام استقامت است، بنابراین معرفت، عمل و استقامت پای ولایت گام های این مسیر است که شهدا مصداق حرکت در این مسیر می باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha