دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
زاهددوست

حوزه/ حجت الاسلام زاهددوست گفت: دانشجویان می‌توانند بیدار کننده و گفتمان‌ساز باشند، امروز دانشجویان به‌عنوان مؤذنان جامعه، وظیفه سنگینی را در راستای شکل‌گیری و تحقق تمدن اسلامی بر دوش دارند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام‌جمعه خورموج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به آیه ۱۸ سوره مبارکه حشر اظهار داشت: زمینه و شرط ثمر بخشی ایمان، داشتن تقوا است و هیچ کس در هیچ مرحله‌ای نباید خود را از شر نفس ایمن بداند.

امام جمعه خورموج، با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس که به‌عنوان روز مجلس نامیده شده، گفت: شهید مدرس الگویی واقعی و تمام عیار برای نمایندگان مجلس است.

وی ابراز کرد: مجلس شورای اسلامی، به اعتباری، حسّاس‌ترین و مؤثّرترین نهاد قانونی کشور است، مجلس تراز انقلاب اسلامی باید نمایندگانی داشته باشد که مصالح کشور و ملّت را محاسبه کند و آن را دنبال کنند و مرعوب زورگویی‌ و زیاده‌خواهی‌ و تطمیع‌ دشمنان نشوند، رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر نماینده‌ای به مجلس برود که از مسائل کشور درک لازم را نداشته باشد، فاقد هوشمندی، آگاهی، سواد و معرفت لازم باشد، یا اگر نماینده‌ای بر سرِ کار بیابد که قبل از ورود به مجلس، خود را وام‌دار دیگران کرده و مجبور باشد در مجلس وام آنها را ادا کند و نان‌هایی به قرض گرفته باشد و بخواهد به مجلس که رفت، قرض خود را ادا کند، به درد نمی‌خورد.

حجت الاسلام زاهددوست ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، «تدین»، «کارآمدی»، «دلسوزی» و «شجاعت» را چهار شرط اصلی نماینده مجلس تراز انقلاب اسلامی می‌دانند، اگر این چهار شرط در نماینده‌ای جمع شد، می‌تواند موفق باشد والا ناکام خواهد ماند.

امام جمعه خورموج، گفت: حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات تکلیف دینی و انقلابی ماست، در عین حال انتخاب اصلح هم تکلیف مهم دیگری است که بدون آن امانتداری ما ناقص است.

وی با گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: دانشجویان می‌توانند بیدار کننده و گفتمان‌ساز باشند، امروز دانشجویان به‌عنوان مؤذنان جامعه، وظیفه سنگینی را در راستای شکل‌گیری و تحقق تمدن اسلامی بر دوش دارند.

حجت الاسلام زاهددوست خاطرنشان کرد: دانشجویان باید علاوه بر علم‌آموزی و انجام پژوهش‌های کاربردی، با متن جامعه ارتباط بیشتر و قوی تری برقرار کنند و نسبت به پیگیری مطالبات مردم، رساندن صدای جامعه به گوش مسئولان، آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری مستمر داشته باشند.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه تعطیلی پزشک قانونی در شهرستان دشتی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است، ابراز کرد: مدتی است تعطیلی رابط پزشک قانونی در شهرستان دشتی باعث شده تا مشکلاتی برای مردم ایجاد کند، گاهی مردم برای پیگیری امورات پزشک قانونی ناچارند به مرکز استان مراجعه‌ کند و جنازه عزیز خود را به این شهر و آن شهر ببرند.

وی تصریح کرد: پزشک قانونی نیاز ضروری این شهر است که مسئولان امر باید برای حل این مشکل اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha