شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / نماز جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تقدیر از حضور رئیس دیوان عدالت اداری در استان همدان و انجام سفری تخصصی برای حل معضلات مردم، گفت: پیشنهاد می‌کنیم تا دیگر مسئولان در سطح ملی و وزرا نیز چند روز را در استان‌ها مستقر شوند و به بررسی مشکلات مردم بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: انسان باید در زندگی خود تلاش کند تا اخلاص بیشتری در عبادت‌ها داشته باشد.

وی با تقدیر از حضور رئیس دیوان عدالت اداری در استان همدان و انجام سفری تخصصی برای حل معضلات مردم، گفت: پیشنهاد می‌کنیم تا دیگر مسئولان در سطح ملی و وزرا نیز چند روز را در استان‌ها مستقر شوند و به بررسی مشکلات مردم بپردازند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه طرح جامع شهری در همدان مدت‌هاست که معطل مانده، یادآور شد: مسکن از مشکلات اساسی مردم همدان است که نیازمند اقدام جدی مسئولان خصوصاً وزارت راه و شهرسازی در همدان برای حل این مشکل هستیم.

وی با تأکید بر اینکه این طرح و برخی از مشکلات در سطح استان در پیچ و خم وزارت‌خانه‌ها معطل مانده، خاطرنشان کرد: حضور وزرا در استان‌ها و شهرستان‌ها ضمن اینکه به تحقق عدالت نزدیک‌تر است، به حل این مشکلات و سرعت بخشیدن به حل آن نیز کمک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه چه اشکالی دارد وزیری چند روز را در سطح یک استان حضور داشته باشد و از نزدیک به حل مشکلات مردم بپردازد، اظهار کرد: یکی از شئون مردمی بودن استقرار وزرا در استان‌ها برای حل مشکلات مردم است.

وی با اشاره به اینکه از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم، تمرکز مسئولیت‌ها در وزرات‌خانه‌هاست، گفت: گاهی از موارد مشکلات در استان قابل حل نیست و لذا بهتر است به استان‌ها اختیارات لازم داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، افزود: اینکه مسئولی از دور گزارش بشنود بسیار تفاوت دارد تا اینکه خود شخصا در میدان با مشکلات روبرو شود.

وی با بیان اینکه برپایی چنین سفرهای استانی به صورت تخصصی، کندی کارها را نیز برطرف می‌کند، ابراز کرد: گاهی از موارد کار قانونی است و نیازی هم به بودجه ندارد، اما ماه‌ها مردم معطل می‌شوند، که قطعا حضور وزیر و استقرار او در استان‌ها رفع مشکلات را سرعت می‌بخشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه در سفرهای تخصصی که توسط وزرا و مسئولان کشوری انجام می‌شود، با اولویت‌های استان بهتر آشنا می‌شوند، بیان کرد: مردمی بودن تنها به حضور در بین مردم خلاصه نمی‌شود و باید برای حل مشکلات مردم تدبیر شود و لازم است با حضور در ادارات و دستگاه‌ها مشکلات شناسایی و برای حل دغدغه‌های مردم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه حضور در بین مردم و از بین بردن فاصله‌ها قابل تقدیر است، اما باید به این موضوع نیز توجه کرد، یادآور شد: امیدواریم از تشریفات ساختگی که بعضا برای برخی از مسئولان وجود دارد نیز عبور کنیم.

در تبدیل وضعیت‌ نیروهای قراردادی به رسمی، باید به مسئله عدالت توجه شود

امام جمعه همدان، در ادامه با تأکید بر لزوم ساماندهی تبدیل وضعیت‌ نیروها، گفت: در عرصه تبدیل وضعیت‌ نیروهای قراردادی به رسمی، باید به مسئله عدالت توجه شود.

وی تصریح کرد: تبدیل وضعیت برخی از افراد که دارای امتیازاتی بودند قابل تقدیر است اما اگر فردی سال‌ها به صورت قراردادی در حال خدمت است و امتیازات خاصی ندارد نیز باید برای او این شرایط در نظر گرفته شود و نباید به نحوی عمل شود که احساس کنند حق آنها تضییع شده و لذا این تبدیل وضعیت‌ها باید شامل همه افراد شود و محدود نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه متاسفانه از امروز شاهد صحنه جدیدی از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه هستیم، یادآور شد: دشمن باید بداند نتیجه جنایات شکست است، چرا که تجربه تاریخی نشان داده بعد از جنایت، این جنایتکران هستند که ضعیف می‌شوند و نیروهای مقاومت قوی‌تر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هدف دشمن از بین بردن کامل حماس است، اظهار کرد: دشمن باید بداند که این تصمیم و آرزوی آنها محقق نخواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس، گفت: شهید مدرس نترسید و شجاع بود و تنها به منافع اسلام و مردم فکر می‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه شهید مدرس برای منافع شخصی اقدامی نکرد، یادآور شد: شهید مدرس حرف اسلام و مردم را مطرح می‌کرد و همین مهم باعث ماندگاری این نماینده شجاع شد.

امام جمعه همدان، تصریح کرد: شهید مدرس برای خدا کار کرد و از هیچ قدرتی ترسی نداشت.

وی با بیان اینکه باید از مجلس یازدهم که در عرصه اصلاح قوانین خوب عمل کردند تقدیر کنیم، ابراز کرد: البته انتقادهایی به این مجلس وجود دارد، اما اگر می‌خواهیم مجموعه‌ای را نقد کنیم باید به وظایف قانونی آن نگاه کنیم که وظیفه اصلی مجلس نوشتن قوانین و اصلاح برخی از قوانین موجود است.

مردم همدان نسبت به وضعیت آب شرب گلایه مند هستند

نماینده ولی فقیه در استان همدان، همچنین با اشاره به گلایه مندی مردم همدان نسبت به وضعیت آب شرب، خاطرنشان کرد: گزارشات مراجع بهداشتی سلامت آب را تایید می‌کنند، اما طعم آب باعث گلایه‌مندی مردم شده که باید برای رفع آن تدبیر و علت آن نیز برای مردم به درستی تبیین شود.

وی با اشاره به دیدار خود با جمعی از نخبگان و قهرمانان جامعه معلولین، تأکید کرد: بسیاری از افراد جامعه معلولان ما دارای توانمندی‌هایی هستند که جامعه باید به آنها توجه کنند و این ظرفیت‌ها باید توسط مسئولان کشف، به کار گرفته و حمایت شود.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha