یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1122676
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
امین میرزایی

حوزه / حجت الاسلام میرزایی گفت: بازسازی ساختار رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی در کشور به‌منظور تقویت عملکرد هم‌افزا و جبهه‌ای و پاسخگویی مسئولان از دیگر راهکارهای مقابله با جنگ شناختی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام امین علی میرزایی امام جمعه دمق استان همدان امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با بیان اینکه جنگ شناختی، ترکیبی از طرح‌ریزی، عملیات امنیتی، پوشش و فریب و عملیات روانی است، اظهار داشت: هدف جنگ شناختی ضربه به اعتقادات، نگرش‌ها، رفتار نخبگان و عامه جامعه است و لذا در این زمینه باید مراقب باشیم.

وی به تشریح نتایج جنگ شناختی در صورت پیروزی دشمن پرداخت و گفت: در صورت پیروزی در این عرصه، مدیریت ادراک را شاهد خواهیم بود که منجر به تغییر و دستکاری شناخت جامعه نسبت به نظام سیاسی می‌شود.

امام جمعه دمق، افزود: از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی و معنوی نظام که سال‌ها با نظام، همراه و همدل بوده‌اند و سوق دادن رفتارها در امور سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی دیپلماتیک به سمت مورد نظر، از دیگر نتایج این پیروزی برای دشمن خواهد بود.

وی با بیان اینکه رسانه یکی از ابزارهای مهم دشمن در این جنگ است، یادآور شد: مستندسازی‌های پیچیده و حیله‌های رسانه‌ای، تخریب زیرساخت‌های فکری و مذهبی نظام و ایجاد تردید در اعتقادات گذشته مخاطبان از موضوعاتی است که دشمن با استفاده از رسانه به دنبال تحقق آن است.

حجت الاسلام میرزایی، با اشاره اهداف پنج گانه دشمن در جنگ شناختی، اظهار کرد: ایمان، یعنی تلاش برای القاء تصویر افراد و جامعه منهای اخلاق و تزریق شبهات دینی.

وی با بیان اینکه امید، دومین هدف دشمن در این میدان به عنوان سیاه‌نمایی، القای بن‌بست و انسداد در سبک زندگی دینی و حاکمیت دینی است، یادآور شد: دشمن با القای ضعف و عقب‌ماندگی و گزاره «ما نمی‌توانیم» خصوصا در نسل جوان و آینده‌ساز به دنبال ضربه زدن به اراده جوانان به عنوان هدف سوم خود است.

امام جمعه دمق، با تأکید براینکه اعتماد چهارمین هدف دشمن در این جنگ است، گفت: تکرار واژه «ناکارآمدی»، تعمیم گسل‌های مذهبی، قومیتی، جنسیتی و تولید بدبینی از مصادیق این موضوع است.

وی از آگاهی به‌عنوان هدف نهایی دشمن در جنگ شناختی نام برد و یادآور شد: تغییر نظام محاسبات، تزریق اطلاعات گمراه‌کننده و اخبار وارونه از موضوعاتی است که در این عرصه دشمن به دنبال آن است.

حجت الاسلام میرزایی، با بیان اینکه در جنگ شناختی باید با راه‌کاری مقابله با آن نیز آشنا باشیم، خاطرنشان کرد: توجه به اولویت‌ها و اولویت بندی مسائل و چالش‌های اقتصادی برای مردم از نکات ضروری است، به بیان دیگر ریشه‌ای‌ترین اقدام تبیینی، تلاش برای حل و رفع چالش‌های اقتصادی موجود در زندگی روزمره مردم است، چرا که به‌دلیل مشکلات اقتصادی موجود، دشمن به جنگ شناختی روی آورده و امیدوار است.

وی تصریح کرد: با گره‌گشایی از مشکلات جامعه، خصوصا مشکلات اقتصادی، نقشه دشمن در جنگ شناختی خنثی می‌شود.

امام جمعه دمق، با تأکید بر اهمیت تهاجمی عمل کردن در جنگ شناختی در مقابله با دشمن، یادآور شد: تهاجمی عمل کردن یعنی تلاش برای ارائه روایت دسته اول، سریع و به‌هنگام از رویدادهای کشور و وضع موجود، همانند تجربه مقاومت فلسطین و لبنان که در ارائه روایت اول در جنگ اخیر غزه، اثرات آن را مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه روایت‌های دسته اول، چهره واقعی رژیم موقت و غاصب صهیونیستی را به خوبی به نمایش گذاشت، یادآور شد: اسرائیل پس از جنگ جهانی دوم کوشیده بود تا چهره‌ای مظلوم از خود به نمایش بگذارد اما نه تنها سراسر جهان با چهره واقعی او آشنا شدند، بلکه امروز شاهد تشدید شکاف بین مردم و دولت‌های حامی رژیم صهیونیستی هستیم.

حجت الاسلام میرزایی، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در این راستا، گفت: روایت دسته اول باعث شد تا حرکت وحشیانه‌ای رژیم‌صهیونیستی، نه تنها آبروی نداشته او را از بین ببرد، بلکه آبروی آمریکا و تعدادی از کشورهای معروف اروپایی را هم برد و حتی آبروی تمدن و فرهنگ غرب را هم برده است.

وی به دیدار اخیر بسیجیان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: مهم‌ترین پیام رهبر معظم انقلاب در این دیدار را می‌توان این نکته دانست که، جنایات غزه باعث شد تا مورد توجه تمام دنیا خصوصآ محافل سیاسی و رسانه‌ها و اندیشکده‌ها قرار گیرند.

امام جمعه دمق، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر برگزاری همه پرسی و انتخابات در سرزمین‌های فلسطینی‌ برای تعیین سرنوشت خود، ابراز کرد: این موضوع با مخالفت رژیم‌صهیونیستی و حامیان او که مدعی مردم سالاری و دموکراسی هستند روبرو خواهد شد که ماهیت تفکر آنها برای جهانیان مشخص‌تر خواهد شد و این مخالفت، آنها را در مقابل افکار عمومی جهان خلع سلاح خواهد کرد.

وی با بیان اینکه روایت دسته اول، پوشالی بودن قدرت رژیم موقت صهیونیستی را مشخص کرد، خاطرنشان کرد: رزمندگان مقاومت فلسطین، ۳۳۵ تانک مرکاوای ۴ نفربر، خودروی زرهی، بولدوزر و بیل مکانیکی رژیم صهیونیستی را به طور کلی یا جزئی منهدم کردند.

حجت الاسلام میرزایی، به تشریح شمار تلفات و شکست‌های صهیونیست‌ها پرداخت و گفت: تخلیه ۳۵ شهرک صهیونیست نشین و فرار ۷۰ هزار شهرک نشین به عمق فلسطین اشغالی، توقیف کشتی گلکسی لیدر اسرائیل توسط یمن، شلیک چندین موشک دوربرد تعداد زیادی پهپاد انتحاری به بندر ایلات از سوی یمن، تنها گوشه‌ای از تلفات و ضربه‌هایی است که به رژیم صهیونیستی در این ایام وارد شده است.

وی بازسازی ساختار رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی در کشور به‌منظور تقویت عملکرد هم‌افزا و جبهه‌ای و پاسخگویی مسئولان را از دیگر راهکارهای مقابله با جنگ شناختی دانست و بیان کرد: مسئولان امروزه باید بیش از هر زمان دیگری در قبال سیاست‌ها و اقدامات خود پاسخگو باشند و در این عرصه ارتباط و گفت‌وگوی مستمر مسئولان با مردم و قرار دادن آنها در جریان امور و اقدامات مختلف خود، به‌منظور اقناع‌سازی افکار عمومی بسیار ضروری است.

امام جمعه دمق، با تأکید بر اینکه جنگی ترکیبی، مقاومت هوشمندانه و ترکیبی را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: ضرورت پاسخگویی مسئولان در برهه‌ کنونی به‌سبب سم‌پاشی‌های جریان تحریف، بسیار بیشتر احساس می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha