سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اراک

حوزه/معاون امور حوزه های علمیه خواهران گفت: هیئت امنا را فقط برای کمک مالی نمی‌خواهیم، بلکه متولی حوزه‌ها در امور هستند، از جمله امور پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و ... بر عهده آنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل‌نیا امروز در اجلاس مدیران مدارس علمیه خواهران استان مرکزی و هیئت امنا، اظهار داشت: در چهل و اندی سال است که از انقلاب اسلامی ایران می گذرد، آنقدر پیشرفت حکومت اسلامی ایران زیاد بوده که دوست و دشمن را خیره کرده و یکی از خطراتی که دشمن برای حکومت طاغوتی خودش احساس کرده، ترویج این نوع حکومت و حکومتداری است.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: دشمن به دنبال این است که طرحی را که در اندلس پیاده کرده را اینجا هم پیاده کند، آنجا ۴۰۰ یا ۵۰۰ سال حکومت اسلامی حاکم بود اما با تغییر سبک زندگی مسلمانان موفق شدند اسلام را در آنجا از بین ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل‌نیا تصریح کرد: امروز بخواهیم یا نخواهیم باید باور کنیم که در جنگ هستیم و جنگ الان جنگ سبک زندگی است و چیزی که دشمن آن را هدف قرار داده خانواده است و رکن خانواده در خانه نیز بانوان هستند.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: خاکریز اول خانه و خانواده است، کسی که باید از این خاکریز دفاع کند طبعاً حوزه‌های علمیه هستند، زیرا مرزبانان اعتقادات صحیح می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مباحث خانواده و بانوان به میان می‌آید همه اتفاق نظر دارند که نقش خواهران عالمه، فاضله و مبلغه بسیار بیشتر از آقایان است و این در اغتشاشات سال گذشته به وفور به چشم می‌خورد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل‌نیا گفت: امروز نقش حوزه‌های علمیه پررنگ‌تر از هر زمانی است؛ حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) پایه گذار حوزه‌های علمیه خواهران هستند و در طول تاریخ و در این برهه از زمان حوزه‌های علمیه خواهران بیشتر از هر زمان دیگری می‌درخشند و باید پاسخگوی شبهات باشند.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: رسالت اصلی حوزه‌های علمیه اول تقویت نظام جمهوری اسلامی و بعد تربیت نیرو برای حکومت امام عصر(عج) و تقویت و ترویج ارزش‌های دینی است.

وی اظهار کرد: امروز در جنگ شناختی که محور آن مسئله خانواده و زن است، باید به این مسئله اهمیت دهیم و به دنبال پیشرفت حوزه‌های علمیه باشیم.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه درباره نقش هیئت امناء در مدارس علمیه مطالبی را بیان کرد و یادآور شد: مرکز مدیریت حوزه اختیار را به هیئت امنا واگذار کرده، اگر هیئت امنای مدارس علمیه جلسات منظمی داشته باشند و در هر جلسه به یکی از موضوعات مدرسه بپردازند و نقش آفرینی کنند، رشد این مدارس علمیه بسیار زیاد خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر هیئت امنا تشکیل شود و به دنبال پیگیری مسائل باشد، حوزه‌های علمیه نیز موفق می‌شوند در غیر این صورت محکوم به شکست خواهند بود.

حجت الاسلام اسماعیل‌نیا اظهار کرد: هیئت امنا را فقط برای کمک مالی نمی‌خواهیم، بلکه متولی حوزه‌ها در امور هستند، از جمله امور پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و ... بر عهده آنان است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha