یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: چه ضرورتی دارد در اوج سرما ناگهان قیمت گاز مایع چنین افزایشی پیدا کند؟ در حالی که مصرف کننده گاز مایع افراد نیازمند جامعه هستند که حتی پول لوله کشی گاز خانه خود را ندارند و خیلی‌ها حتی برای تهیه نفت صف می‌بندند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری امروز در نشست مشترک جامعه روحانیت، جامعه اساتید، مسئولان و مدیران مدارس علمیه شیراز که با حضور معاون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و روحانیت وزارت اطلاعات در حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به فساد مربوط به چای دبش که فضای این روزهای جامعه را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار داشت: به لطف خدا امروز دستگاه‌های اطلاعاتی کشور جزو برترین سرویس‌های اطلاعاتی جهان محسوب می‌شوند و اشراف اطلاعاتی غیر قابل انکاری حتی در مرزهای خارجی روی دشمنان دارند، با این حال وقتی خبرهای مربوط به فسادهای کلان در رسانه‌ها منتشر می‌شود، باعث این سوال در ذهن جامعه می‌شود که چرا دستگاه‌های اطلاعاتی پیش از وقوع چنین تخلفاتی از آن جلوگیری نمی‌کنند؟

وی با اشاره به اینکه وقوع فساد اقتصادی در دستگاه‌های دولتی باعث لطمه‌های سنگین به اعتبار نظام و کشور می‌شود، اضافه کرد: این‌گونه فسادها یک شبه رخ نمی‌دهد و چند سال زمان لازم است تا این مار تبدیل به افعی شود، حال آنکه حراست‌ها به نمایندگی از وزارت اطلاعات در دستگاه‌ها حضور دارند تا پیش از آنکه اولین قدم‌های فساد برداشته شود مسئله را پیگیری و پیشگیری کنند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با ابراز تأسف از رفتار برخی مجموعه‌ها و جریان‌های سیاسی که در حال تیشه زدن به ریشه نظام هستند، تصریح کرد: جای تأسف است که این جریانات تنها به کسب قدرت فکر می‌کنند و حتی از خودزنی هم ابائی ندارند و در شرایطی که کشور تحت فشار دشمن است، با رفتارهای نسنجیده باعث تحمیل هزینه‌های گزاف به مردم و نظام اسلامی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این بالاترین خودزنی است که وضعیت کشور را جوری نشان دهیم که گویا همه چیز متوقف یا در حال نابودی است و هیچ اتفاق مثبت یا پیشرفتی در این کشور صورت نمی‌پذیرد و متاسفانه برخی مجموعه‌های سیاسی سعی دارند در جامعه اینطور القاء شود که کلیت نظام و روحانیت طرفدار فاسدان و دزدان است و از آنها حمایت و طرفداری می‌کند.

مسئول مدرسه علمیه محمودیه شیراز اظهار کرد: روحانیت همراه مردم در سختی‌ها و شنوای حرف و درد آنها است و هیچ سنخیتی با فاسدان و جریان‌هایی که مصالح مردم و نظام را فدای منافع شخصی و جمعی خود می‌کنند، ندارد و ما نیاز داریم تا کلید حل مشکلات به افرادی سپرده شود که همواره در کف میدان و حامی مردم و انقلاب هستند و طعم سختی‌ها را همراه مردم چشیده‌اند.

وی بیان کرد: اینکه به‌خاطر حفاظت از منابع غنی و ارزشمند کشور و جلوگیری از سوء استفاده برخی از مرفهین بی‌درد و ثروتمندان بی‌تفاوت که به جرئت در هیچ کجای کشور نقش آفرین نیستند و تنها تا جایی که منافع آنها ایجاب می‌کند با نظام همراهی می‌کنند، بخواهیم عموم مردم و مستضعفین که اکثریت کشور را تشکیل می‌دهند و همراهان و حامیان اصلی انقلاب و کشور هستند را قربانی کنیم، دقیقا همان هدفی است که دشمن دنبال می‌کند و متاسفانه امروز معلوم نیست این مردم که به نظام اسلامی پناه آورده‌اند، زیر فشارهای کمرشکن اقتصادی چگونه زندگی می‌کنند.

تولیت آستان مقدس سید علاالدین حسین(ع) شیراز با اشاره به اینکه موافق جراحی اقتصادی کشور بودیم، ادامه داد: آن زمان که این جراحی شروع شد ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان یارانه مبلغ قابل قبولی بود، اما در شرایط فعلی که قیمت هر کیلو گوشت با استخوان حداقل به ۵۲۰ هزار تومان رسیده این مبلغ کفاف کمک هزینه زندگی هیچکس را نمی‌دهد.

مسئول مدرسه علمیه محمودیه شیراز با بیان اینکه همین مردم هستند که برای نظام جان می‌دهند و در آینده نزدیک باید برای دادن رأی در انتخابات شرکت کنند، گفت: چه ضرورتی دارد در اوج سرما ناگهان قیمت گاز مایع چنین افزایشی پیدا کند؟ در حالی که مصرف کننده گاز مایع افراد نیازمند جامعه هستند که حتی پول لوله کشی گاز خانه خود را ندارند و خیلی‌ها حتی برای تهیه نفت صف می‌بندند.

وی بیان کرد: روحانیت در حالی که جزء همین قشر محسوب می‌شود، ولی وظیفه اصلی خود را حمایت از نظام می داند اما چگونه نتایج این بی‌تدبیری‌ها و فساد را از اذهان مردم برطرف کند و چه پاسخی برای مردم دارد تا آنها را تشویق به حضور در صحنه‌های مختلف و مشارکت در انتخابات کند؟ اگرچه بحمدالله ملت قهرمان و ولایتمدار ایران اسلامی و ضعفا و محرومین جامعه همیشه پای دفاع از نظام اسلامی و ولایت فقیه ایستاده‌اند و خواهند ایستاد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha