سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه جم

حوزه/ حجت الاسلام محمدی گفت: جریان‌های غیرانقلابی در کشور با دوقطبی‌سازی کاذب و فشار بر اذهان عمومی سعی دارند مردم را به سمت منافع حزبی پیش ببرند که این مردود است و هوشیاری و بصیرت و انتخاب آگاهانه و حضور عالمانه امری حیاتی برای کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه جم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه، داشتن تقو را وظیفه مسلمانان بیان می‌کنند و می‌فرمایند: «فَاتَّقُوا اللَّـهَ حَقَّ تُقاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ؛ پس آن‌گونه که شایسته است، از خدا بترسید، نمیرید، مگر در حالی ‌که در برابر او و فرمان‌ها و احکامش تسلیم باشید».

وی با بیان اینکه بسیج، مقاوم‌سازی حداکثری در مقابل تهدیدها است، به تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان پرداخت و گفت: منطق بسیج مقاوم‌سازی حدّاکثری کشور در مقابل تهدیدها و خطرها است و حتی عنوان کردند این منطق عامل اصلی تشکیل بسیج توسط حضرت امام(ره) بود.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: منطق جبهه مقاومت مقاوم‌سازی حداکثری امت اسلامی و فراتر از آن مستضعفین عالم در مقابل تهدیدها و خطرهاست.

وی با اشاره به مقاومت و شکست هیمنه مستکبرین و تغییر نظم جهانی با طوفان الاقصی، یادآور شد: طوفان‌الاقصی نقشه منحوس آمریکا و اسرائیل برای محو نام فلسطین از روی نقشه را به‌طور کامل دچار شکست کرد، اکثر تحلیلگران حوزه روابط بین‌الملل معتقدند که حمله هفت اکتبر دیوار بازدارندگی صهیونیست‌ها در برابر محور مقاومت را فرو ریخته و هم‌اکنون ایران دست برتر را در جریان نبرد پنهان با اسرائیل دارد.

وی با اشاره به رویه دولت سیزدهم و پرداختن به اصول، اظهار کرد: اجرای کلان‌ایده‌های اصلاحی امری شایسته تقدیر است، به‌روزرسانی طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، تلاش برای بهبود اوضاع نابسامان مسکن، مولدسازی دارایی‌های دولت، کنترل اختصاص بی‌ضابطه ارز ترجیحی به واردات کالاهای اساسی و اصلاح ساختار مالیاتی نمونه‌های از اقداماتی است که دولت اجرای آن را در دستور کار قرار داده است.

حجت الاسلام محمدی با گرامیداشت روز دانشجو، ضمن تقدیر از دانشگاه‌های شهرستان و دانشجویان، بر لزوم توجه به دانشجویان، تجهیزات دانشگاه‌ها و استفاده از فارغ التحصیلان در صنعت تاکید کرد.

امام جمعه جم با اشاره به دو عنصر اصلی در تربیت دانشجو، یادآور شد: یک عنصر علم، تحقیق، کارایی علمی و جوشیدن استعدادهای علمی و این قبیل چیزهاست و یکی هم روحیه و تدین و حرکت صحیح و سالم سازی معنوی و روحی دانشجو است.

وی تأکید کرد: یکی از بزرگترین وظایف دانشجویان خودسازی اخلاقی است.

حجت الاسلام محمدی با توجه به برگزاری انتخابات در سال جاری، تصریح کرد: دوقطبی‌سازی صحیح می‌تواند رقابت‌های انتخاباتی را جذاب کرده و فضا را برای مشارکت حداکثری فراهم آورد و خیل بیشتری از مردم را پای صندوق‌های رأی بیاورد، از این رو نباید همیشه به دوقطبی‌سازی نگاه منفی داشت.

امام جمعه جم ادامه داد: دو قطبی حقیقی و غیرحقیقی وجود دارد که در اندیشه‌های امامین انقلاب، دوقطبی حق و باطل، خودی و غیرخودی، انقلابی و غیرانقلابی، استضعاف و استکبار، اسلام ناب‌محمدی(ص) و اسلام آمریکایی، پابرهنه‌ها و مُرفهین بی‌درد، خیر و شر، ایمان و رذالت به چشم می‌خورد.

حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: جریان‌های غیرانقلابی در کشور با دوقطبی‌سازی کاذب و فشار بر اذهان عمومی سعی دارند مردم را به سمت منافع حزبی پیش ببرند که این مردود است و هوشیاری و بصیرت و انتخاب آگاهانه و حضور عالمانه امری حیاتی برای کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha