سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: دانشجویان و نخبگان علمی موجب اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی امروز در دیدار با دانشجویان نخبه کمیته امداد استان با بیان اینکه دانشجویان آینده سازان کشور هستند، اظهار داشت: تولید علم، به نسل جوان و نیروی انسانی کارآمد نیاز دارد و دانشجویان در این راه باید همواره پویا و متحرک باشند.

وی با بیان اینکه دانشجویان و نخبگان علمی موجب اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی هستند، تصریح کرد: توجه کمیته امداد به تحصیل جوانان تحت پوشش این نهاد مقدس، موجب توسعه علمی این خانواده بزرگ شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: خوشبختانه با همین اقدامات حمایتی افرادی که در سال‌های گذشته مستمری بگیر این نهاد بودند کارآفرین شده و جزو افراد موفق جامعه محسوب می‌شوند.

وی آینده را متعلق به دانشجویان دانست و گفت: دانشجویان با شکستن غول کنکور قدم در مسیر موفقیت گذاشته‌اند.

وی همچنین با تأکید بر لزوم مهارت آموزی دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد، افزود: نمونه این موارد رشته‌های فنی و حرفه‌ای است که امیدواریم کمیته امداد بیش از پیش به این موضوع توجه کند و زمینه حضور علاقه‌مندان را در این رشته‌ها فراهم سازد.

صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز در این دیدار، ‌ گفت: کمیته امداد ارائه خدمات فرهنگی را در کنار مباحث معیشتی در اولویت خود قرار داده است.

صالحی با بیان اینکه در میان دانش آموزان در استان افراد مستعد و سرآمد زیادی در حوزه‌های مختلف وجود دارند که در تلاش هستیم آنها را توانمند سازیم، یادآور شد: امسال در بعضی از رشته‌ها ما رتبه‌های خوبی کسب کردیم که این مساله نشان می‌دهد دانش آموزان اگر همت و تلاش کنند می‌توانند در کشور سرآمد بوده و الگویی برای سایر دانش آموزان باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه سرمایه گذاری در بحث تحصیل دانشجویان و دانش آموزان نخبه با عنایت و مشارکت خیران رخ داده است، اضافه کرد: همین حضور خیرین موجب شد که امسال هیچ دانش آموز تحت حمایتی بدون بسته تحصیلی نباشد.

صالحی در ادامه گزارشی از بخش دانشجویی و حمایت‌های انجام شده در این بخش ارائه کرد و یادآور شد: امسال ۱۰۸ نفر از دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در رشته‌های برتر کنکور قبول شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به افزایش ۱۰۶ درصدی قبولی در کنکور توسط دانش آموزان تحت حمایت این نهاد، گفت: چهار نفر از این افراد در رشته‌های پزشکی قبول شده‌اند.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی نیازمندان است و این نهاد تلاش می‌کند تا با ایجاد روحیه امید و خودباوری، زمینه خودکفایی آنان را در بخش‌های مختلف فراهم آورد.

صالحی، با بیان اینکه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، ورزشی و فرهنگی نسبت به شناسایی مددجویان نخبه اقدام شد، اظهار کرد: تعامل و هم‌افزایی با سایر نهادها و سازمان‌ها و احصا و اولویت‌بندی مشکلات نخبگان در حوزه دانش آموزی و دانشجویی در دستور کار امداد استان قرار دارد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha