دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/قاسم جعفرزاده

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: برای شناخت حضرت زهرا (س) باید خطبه فدکیه ایشان را بخوانیم و به فرازهای آن عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده پیش از ظهر روز چهارشنبه در مراسم ایام فاطمیه مکتب حیدریون اردبیل با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: حضرت زهرا (س) مهمترین و اساسی‌ترین هدف خود در دفاع از امامت را جلوگیری از تفرقه و پراکندگی بین امت اسلام عنوان کرده و این امر را راه صحیح دستیابی به سعادت در گرو پیروی امامت به ما نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه فرهنگ غنی اسلام دارای ابعاد مختلف تربیتی است، گفت: برای اشاعه این فرهنگ در جامعه نیازمند جذابیت در تبلیغ از سوی مبلغان، متولیان فرهنگی و هنرمندان عرصه سینما داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل وجود مقدس حضرت علی (ع) را قرآن مجسم و نگهبان حقیقی و مبین راستین اسلام عنوان کرد و افزود: امیرالمؤمنین علی (ع) یک شخصیت جامعی بودند که تمام ویژگی‌های ذکر شده در قرآن کریم در وجود ایشان جمع شده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) شخصیت جامعی بودند که می‌توانند الگوی ما باشند به گونه‌ای که در روز غدیر خم اکمال دین و اتمام نعمت به ولایت ایشان به دلیل خصوصیات جامعی بود که در وجود ایشان شکل گرفته بود.

در ادامه این مراسم مداحی و مرثیه‌سرایی در سوگ شهادت حضرت زهرا (س) انجام شده و حاضران به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha