دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام باباخاني

حجت الاسلام باباخانی داشتن نقشه تربیتی درست و کارآمد در فضای جنگ رسانه ای را ضروری عنوان کرد و گفت: امام صادق(ع) تکلیف را روشن کرده اند به این معنا که اگر هیئت سبب احیای امر اهل بیت(ع) شد، هیئت است و در غیر این صورت تنها ستاد برگزاری مراسم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مجید باباخانی ظهر امروز در دوره توانمندسازی تشکل های دینی و هیات مذهبی با اشاره به اهمیت حضور میدانی عناصر تبلیغی در عرصه های تبلیغ و وظیفه حمایت و پشتیبانی ستادی سازمان تبلیغات از مبلغین اظهار داشت: اصل رزمنده و فردی که تبلیغ اسلام می کند در خط مقدم است.

وی با بیان این که اصفهان در بسیاری از زمینه ها پیشتاز بوده است گفت: در حقیقت اگر ما به زمانی که در آن هستیم دقت کنیم بسیاری از کارها را متفاوت عمل خواهیم کرد.

حجت الاسلام باباخانی تقسیم بندی دنیا پس از جنگ جهانی دوم به دو بلوک شرق و غرب را زمینه ایجاد نگاه سومی عنوان کرد و ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی دنیا به دو بلوک شرق و غرب تبدیل شده و حتی کشورهایی که تحت عنوان کشورهای غیرمتعهد بودند آنها نیز به نوعی وابستگی داشتند، اما این تقسیم بندی با نگاه حضرت امام(ره) به هم ریخت و در این انقلاب نه شرقی نه غربی شعار اصلی بود.

وی افزود: کمونیست ها دین را افیون توده ها می دانستند، اما انقلاب اسلامی، دین را عامل حرکت اعلام کرد و حضرت امام(ره) خط بطلانی بر تقسیم بندی دنیا کشید.

رئیس سازمان هیئت و تشکل های دینی به بروز جریان ها و نسخه های بدلی از انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به اسلام اشاره کرد و گفت: بن لادن زمانی که به افغانستان می رود جریانی را شروع می کند که بعدها متوجه شدیم آنها به دنبال یک نسخه ظاهراً انقلابی از اسلام بوده و برای این که اسلام را خراب کنند باید یک نسخه بدل ایجاد می کردند.

وی خاطر نشان کرد: امروز ما در یک جنگ هماهنگ قرار داریم و از زمانی که متوجه شدند اسلام امام(ره)، اسلام حرکت است، تلاش کردند که این جریان اصیل اسلامی را از حرکت بازدارند.

حجت الاسلام باباخانی با تاکید بر نقش هیئت ها در احیای معارف اهل بیت(ع)، تصریح کرد: امام صادق(ع) تکلیف را روشن کرده اند به این معنا که اگر هیئت سبب احیای امر اهل بیت(ع) شد، هیئت است و در غیر این صورت تنها ستاد برگزاری مراسم است.

وی اضافه کرد: موضوعی که رهبر انقلاب بارها تحت عنوان جهاد تبیین فرمودند: یکی از پایه های اصلی آن مقابله با دشمن است و جهاد زمانی معنی پیدا می کند که در مقابل دشمن تدبیر شده باشد.

رئیس سازمان هیئت و تشکل های دینی جدی نگرفتن دشمنی دشمنان را سبب ضعف جبهه حق دانست و افزود: بسیاری از ما موضوع دشمن را جدی نمی گیریم و دشمن را دشمن نمی بینیم و احساس نمی کنیم که تمام غرب می خواهد انقلاب اسلامی را زمین بزند.

وی عنوان کرد: در فضای رسانه دشمن حرفه ای عمل می کند و همه نکات را به کار می گیرد، لذا باید دید که آیا هیئت خود را متناسب با دشمن به روز کرده و از همه ابزارها استفاده می کند، بنابراین اگر اساس و پیچیدگی مبارزه امروز را بفهمیم به گونه دیگری عمل خواهیم کرد.

حجت الاسلام باباخانی داشتن نقشه تربیتی درست و کارآمد در فضای جنگ رسانه ای را ضروری عنوان کرد و گفت: امروز جریان تربیتی باید جریان عمیقی شود و آخرین روش ها را تبادل نظر کند و نیاز داریم تا در کنار یکدیگر مبارزه کرده و در یک نقشه عمل کنیم و نیاز به کار جبهه ای داریم.

وی با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره هود که می فرماید "فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا ۚ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ" افزود: رسول اکرم(ص) در ذیل این آیه فرمودند سوره هود من را پیر کرد، چرا که استقامت به معنای این است که انسان پای یک حرف بایستد تا به همه نتیجه برسد و علاوه بر آن باید استقامت بر اساس دستور الهی و نقشه اهل بیت و ولی باشد.

رئیس سازمان هیئت و تشکل های دینی خاطر نشان کرد: در بخش دوم آیه می فرماید " تَابَ مَعَکَ "یعنی هر فردی که در مسیر قرار دارد و توبه کرده آن نیز باید استقامت کند و در یک مفهوم دیگر اگر خواستیم به نتیجه برسیم همه باید همراه شوند و جبهه ای عمل کنند.

وی یکی از آفات جریان فرهنگی کشور را فردی عمل کردن دانست و افزود: دوره مهارت و معرفت افزایی ، دوره ای است که طی آن مباحث گفتمانی مطرح می شود ، زیرا می خواهیم ببینیم باید به کجا برویم و محل نزاع را تشخیص دهیم و در کنار آن موضوع دوم مهارت هایی است که نیاز داریم.

حجت الاسلام باباخانی اتفاقات سال گذشته را از الطاف خفیه الهی بیان کرد و افزود: ظاهر آن اتفاق بسیار تلخ بود، اما بسیاری را بیدار کرد، ما نتوانستیم با همه جوانان صحبت کنیم و نتوانستیم آن مفاهیمی که محسن حججی ها خون خود را برای آن دادند منتقل کنیم و این احتیاج به مهارت دارد.

وی ضعف اقدامات فرهنگی در حوزه بانوان را یکی از نقایص بزرگ کارهای فرهنگی در کشور عنوان کرد و ادامه داد: ما بخصوص در حوزه بانوان ضعیف عمل کردیم، در حالی که بانوان ۵۰ درصد جامعه به اضافه نسل آینده هستند و با این تفاوت که دختران ما حساس تر بوده، لذا باید توجه به بانوان بیشتر باشد و اگر به این جایگاه توجه کنیم میل به معنویت در بانوان بیشتر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha