دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه طلاب لنجان

حوزه/ حجت الاسلام سلیمیان گفت: هدایت گری، تسهیل گری، همگرایی و هم افزایی از وظایف اداره تبلیغات اسلامی است و این مجموعه نباید رقیب دیگران شود و به همین دلیل، به دنبال آن هستیم تا هدایت گری و تسهیل گری داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی سلیمیان در جلسه طلاب و فضلای لنجانی مقیم قم که در امامزاده ابواحمد قم برگزار شد، اظهار داشت: قریب به چهار ماه است که در اداره تبلیغات اسلامی لنجان مشغول به فعالیت شده و رویکرد ما در این اداره، کنار گذاشتن تصدی گری اداره تبلیغات اسلامی است.

وی ابراز داشت: هدایت گری، تسهیل گری، همگرایی و هم افزایی از وظایف اداره تبلیغات اسلامی است و این مجموعه نباید رقیب دیگران شود و به همین دلیل، به دنبال آن هستیم تا هدایت گری و تسهیل گری داشته باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنجان با اشاره به اینکه ۲۲۰ هیئت ثبت شده در لنجان داریم که بیش از ۵۰ هیئت آن فعال است، خاطرنشان ساخت: استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی برای برگزاری مراسمات گوناگون از برنامه های ماست و تلاش کردیم ارتباط هیئات مذهبی با یکدیگر را ایجاد نماییم تا ظرفیت بهتری در سطح شهرستان ایجاد شود.

سخنران این جلسه بیان داشت: توانمندسازی مبلغان مدارس آموزش و پرورش از دیگر برنامه های ماست تا بتوانیم با تقویت مبلغان، پاسخگویی مناسب تری نسبت به شبهات و سوالات دانش آموزان داشته باشیم.

به دنبال هدایت‌گری و تسهیل‌گری هستیم؛ نه تصدی‌گری

حجت الاسلام سلیمیان اظهار داشت: در ایام فاطمیه نیز برای مدارس آموزش و پرورش برنامه های تبلیغی متنوعی را خواهیم داشت و بحمدالله اداره آموزش و پرورش شهرستان نیز همراهی بسیار مناسبی دارد.

وی ابراز داشت: فضا برای طلاب و فضلایی که می توانند در مدارس فعالیت تبلیغی داشته باشند، باز است و می توانند در این فضا فعالیت داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنجان خاطرنشان ساخت: امروز بخشی از مساجد ما فاقد روحانی است و برخی از روستاها با اینکه خانه عالم هم دارد، روحانی ندارد و نیازمند همت فضلا و روحانیون هستیم.

به دنبال هدایت‌گری و تسهیل‌گری هستیم؛ نه تصدی‌گری

بر اساس این گزارش بخشی از این برنامه که به گرامیداشت طلبه شهیدحسن مختارزاده اختصاص داشت،حجت الاسلام والمسلمین علی مختارزاده پدر این طلبه شهید نیز به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: تلاش کردیم هر آنچه که در مکتب امام صادق علیه السلام آموختیم، در زندگی خود اجرا نماییم و حسن آقا در این فضا رشد کرد.

وی ابراز داشت: مادر حسن آقا در تربیت فرزند بسیار دقت کرد و در دوران حمل، چله نگاه می داشت و بدون وضو به فرزند خود شیر نمی داد و تلاش می کرد حتما در مراسم روضه شرکت نماید.

پدر شهید مختارزاده خاطرنشان ساخت: اگر می خواهیم فرزندان ما در مسیر درست حرکت کنند، باید بنای آن را از کودکی بگذاریم و تربیت دینی را در منزل اجرا نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین مختارزاده بیان داشت: حسن آقا سومین شهید خانواده مختارزاده است و از چندین سال قبل وارد فضای بسیج شده بود و فعالیت های فراوانی در این مسیر داشت.

وی اظهار داشت: تشویق فرزندان به دوستی با شهدا از ضروریاتی است که باید در خانواده به آن اهتمام داشته باشیم تا فرزندان مان در مسیر درست قرار بگیرند.

پدر شهید مختارزاده ابراز داشت: حسن آقا احساسی وارد این معرکه نشد؛ بلکه با شناخت کامل وارد این فضا شده و با تخصص های لازم، گام در این مسیر گذاشت و در پایان راه به شهادت رسید.

حجت الاسلام والمسلمین مختارزاده خاطرنشان ساخت: اخلاص یکی از خصوصیات اصلی حسن آقا بود و ما بخشی از مدال های ورزشی او را پس از شهادت ایشان پیدا کردیم و کسب این مقام ها و مدال ها را در منزل بیان نمی کرد.

وی بیان داشت: حسن آقا مدافع حرم حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) هم بود و پس از حادثه اول شاهچراغ، حفاظت و حراست از حرم حضرت معصومه (س) نیز تشدید شد و بخشی از این حفاظت به حسن آقا و رفقای او سپرده شده بود و بحمدالله توانست در حرم بی بی به خاک سپرده شود.

پدر شهید مختارزاده اظهار داشت: حسن آقا دشمن ریا بود و ما بسیاری از کارهای بزرگ او را پس از شهادتش از دیگران شنیدیم و اخلاص در کارهای او موج می زد.

حجت الاسلام والمسلمین مختارزاده در پایان ابراز داشت: بنابر فرموده یکی از بزرگان، شهدا اولیای خدا هستند و باید دست به دامن شهدا بود و از آنان جدا نشد.

به دنبال هدایت‌گری و تسهیل‌گری هستیم؛ نه تصدی‌گری

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام ایزدی، نماینده طلاب و فضلای لنجان نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: یکی از برنامه هایی که در ایام تبلیغی فاطمیه خواهیم داشت، تبلیغات منطقه ای است و ثبت نام مبلغین در حال انجام است تا بتوانیم از ظرفیت مبلغان در گروه تبلیغی عرشیان استفاده نماییم.

وی اظهار داشت: حضور در مدارس آموزش و پرورش، برگزاری روضه های خانگی و برگزاری مراسمات در حسینیه ها و مساجد از جمله برنامه های گروه تبلیغی عرشیان خواهد بود.

نماینده طلاب لنجان در بخش دیگر از سخنان خود ابراز داشت: حوزه علمیه در اغتشاشات اخیر، شهدایی را تقدیم نظام و انقلاب کرده که یکی از این شهیدان، طلبه شهید حسن مختارزاده است و باید به معرفی این عزیزان بپردازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha