یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار سفیر جدید ایران در واتیکان با رئیس جمهور

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در واتیکان در آستانه عزیمت به محل مأموریت، با رئیس جمهور دیدار و برنامه‌های خود را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در واتیکان در آستانه عزیمت به محل مأموریت خود با حجت الاسلام والمسلمین رئیسی دیدار و برنامه‌های پیش رو در جهت گسترش و ارتقاء همکاری کشورمان با واتیکان را تشریح کرد.

رئیس جمهور در این دیدار اظهار کرد: با توجه به سابقه ۷۰ ساله روابط دو جانبه بایستی بر توسعه و گسترش ارتباطات و گفت‌وگوهای بین الادیانی اهتمام ورزید و با استفاده از ظرفیت واتیکان به عنوان پایگاه مسیحیت در برابر جریان‌های خشن و افراطی و رویکردهای دین ستیزانه در جهان مقابله کرد.

وی افزود: برگزاری گفت‌وگوها و تعاملات مشترک بین مراکز علمی و تحقیقاتی ایران اعم از حوزه و دانشگاه با مؤسسات و مراکز علمی واتیکان در خصوص مسائل مورد ابتلای روزگار ما و انتقال حاصل این گفتگوها به سطوح مختلف جامعه و اتخاذ مواضع محکم و شفاف به عنوان صاحب‌نظران دینی و فرهنگی در برابر طواغیت و جریان‌های دین ستیز از اهمیت والایی برخوردار است.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، برقراری ارتباطات و گفت‌وگوهای مستمر با سفیران کشورهای اسلامی حاضر در مجموعه واتیکان که هر کدام نخبگان علمی و سیاسی آن کشورها به شمار می‌روند و اتخاذ موضع مشترک در قبال رویدادهای نابخردانه و ظالمانه و ضد دینی که در دنیا رخ می‌دهد، در عین حال بر تحکیم و تعمیق روابط کشورهای اسلامی و تقویت تعاملات بین دانشگاه‌ها و مراکز اسلامی کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در واتیکان هم برنامه های خود را تشریح کرد.

انتهای پیام

دیدار سفیر جدید ایران در واتیکان با رئیس جمهور + عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha